Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
#gamedev #unity #programowanie wpadłem w kryzys twórczy. Wiem jaką grę chce zrobić, mam GDD w głowie, ale nie mogę napisać ani jednej linijki sensownego kodu, bo chciałbym odrazy stworzyć sensowne systemy, a nie bawić się w prototypy... Siedzę przed kompem i patrzę w monitor. Jak żyć?
  • 39
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
A druga sprawa, że dlatego właśnie nie lubię solowych projektów, brakuje mi człowieka robiącego za kaczuszkę xD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Arogancky: ale no w głowie mam już większość architektury xD dlatego słabo bo już w fazie pisania prototypu widzę, że nie dam rady napisać jednego skryptu tylko zalążki wszystkich systemów, a tych będzie od groma. Największy mój projekt na tą chwilę
  • Odpowiedz
@Mr_Swistak: prototypy nie są złe, ale właśnie jak sobie wszystko rozpiszesz, to możesz wykminić potencjalne problemy i błędy projektowe zanim zaczniesz je popełniać. Bo szkoda, żebyś sie w pewnym momencie wkurzył i pieprznął projekt w cholere jak dojdziesz do wniosku, że można by zrobić to lepiej
  • Odpowiedz
@Mr_Swistak: ogólnie ostatnio jeden Mirek wrzucał tu sporo coaching owego gówna jak robić efektywnie projekty ale jedna rzecz mi się spodobała i wydaje się że faktycznie działa - każdego dnia, choćby nie wiadomo co, musisz się zmusić do zrobienia i skończenia jednej rzeczy - to może być coś małego ale musi być cokolwiek - takie małe sukcesy bardzo nakręcają do dalszego działania
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Arogancky: prawda;) chociaż ja bardziej niż problemów kwestii architektury, obawiam się problemów feelingowych rozgrywki;D

@powaznyczlowiek: to prawda. Ale chyba faktycznie zanim usiądę do pracy edytorowej, poświęcę czas na background designerski. W sumie fajnie bo akurat mam 2 tygodnie do odbioru nowego kompa to akurat xD
  • Odpowiedz
@Mr_Swistak: to jeszcze z mojego doświadczenia powiem że takie rozwleczone planowanie w projekcie jednoosobowym donikąd nie prowadzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) to nie korpo żeby sobie tickety porozpisywac i próbować i je zamykać ( ͡° ͜ʖ ͡°) bądź dobrym programistą i twórz architekturę która można dowolnie rozszerzać i modyfikować - tyle tylko można zrobić bo niby czemu nie miałbyś teraz zacząć tworzyć
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Arogancky: researchem jest kilka miesięcy spędzone w poprzedniej firmie która robiła produkt o podobnych systemach (na szczęście NDA mnie nie łapie xD) testowanko spoko, planuje wejść ASAP do wersji 0.1 i wrzucić na store, niech się samo testuje, a przy okazji będę mógł manewrować matematyką
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@powaznyczlowiek: przy tym projekcie niestety muszę zrobić sensowne planowanko, bo jest to dość duży projekt. Nie no, nikt nie mówi o ticketach. Ale rozpisanie mechanik i systemów do wersji 1.0, następnie podzielenie tego na mniejsze części i zaplanowanie etapów pracy się przyda.
  • Odpowiedz
@Mr_Swistak: bo w Polsce w game devie się nie zarabia na dzień dobry sensownych pieniędzy. Tzn wróć, zarabia się jeśli pracujesz na własny rachunek w trafiłeś z gierką. Byłem swego czasu na 2-3ch rozmowach i dałem sobie spokój. Najlepsze, że mój znajomy z doświadczeniem w programowaniu (i hobbystycznie game dev) poszedł na rozmowę do jakiegoś większego studia w #warszawa gdzie zaproponowali mu 3k na rękę. Poszedł do #
  • Odpowiedz