Wpis z mikrobloga

#gamedev #gry #programowanie #prawo #ekonomia #steam #unity3d

Czy w przypadku wypuszczenia gry na jednej z platform typu steam lub itch.io celem symbolicznego dorobienia paru złotych na boku konieczne jest założenie firmy? Dystrybucją zajmuje się w tym przypadku platforma i co jakiś czas przelewa zyski obniżone o ich prowizję. Nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na ten temat. Na jednej stronie jest napisane, jakoby założenie firmy wymagane było wtedy gdy taka sprzedaż jest procesem ciągłym i zorganizowanym cokolwiek to znaczy.
  • 27
@ladykagami: sprawdzilem dokladnie, i aby zarabiac na grze potrzebujesz przejsc weryfikacje podatkową gdzie musisz podac numer do rozliczenia VAT’u. Jest opcja aby nie podac tego numeru, i w takim przypadku itch.io zabiera 30% ceny gry (podatek USA + jakies tam koszty). Wiec w sumie jesli wybierzesz tą opcje to z ceny gry ucieknie Ci: 30% (podatek) + 2.9% (prowizja platnika) + 0.30$ (prowizja paypal / stripe) + 10% (prowizja dla itch.io,
@kgielo: A to nie wystarczy podać numeru PESEL jeśli rozliczam się jako osoba fizyczna żeby mi naliczyło poprawny VAT? I gdyby przeszło to wtedy z tych 30% dla USA ile zostanie? Czym jest ta prowizja płatnika dokładnie? I czy po tym wszystkim coś jeszcze w Polsce muszę płacić? Czy tylko w zeznaniu podatkowym to uwzględnić?