Aktywne Wpisy
![m4rio](https://wykop.pl/cdn/c0834752/9436070e7693ea5a9af9fb56c88e67be666cabae79aa30f1efbc18ce23f99616,q60.png)
m4rio +96
To że wykop wspiera te androidowe emotki to największy downgrade XXIw.
![Helonzy](https://wykop.pl/cdn/c0834752/de91faac2f792a44db8dbc13b443f6e1af70857385d4b3e7a1d30cbd0e75dcc8,q60.png)
Helonzy +329
Zrobiłem ostatnio 1000 km samochodem i tylko jeden kierowca zamrugał światłami siedząc mi na dupie - zgadnijcie jakiej marki był gruz/samochód ;)
![Helonzy - Zrobiłem ostatnio 1000 km samochodem i tylko jeden kierowca zamrugał światł...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/207a1801c7dd4a86342b2de55342df1ff0fb810c731736b1958346f15e02808c,w150.jpg?author=Helonzy&auth=f555fdf0c5a680c77093be0dacf11725)
źródło: kierowcy-bmw-gdy-wlecze-sie-przed-nimi-wahadlowiec-26000-km-h-mruga-dlugimi
Pobierz
Pod maską jest sporo algorytmów i problemów matematycznych, które trzeba było rozwiązać. Do tych trudniejszych wykorzystywałem gotowe implementacje, a są następujące problemy: dekompozycja wielokątów wklęsłych na wypukłe (convex to concave, za pomocą algorytmu Marka Bayazita), triangulacja (Ear Clipping), sprawdzanie czy punkt należy do wielokąta oraz obliczanie części wspólnej dwóch wielokątów (polygon union). Większość czasu jednak zajęło wymyślanie tzw. glue code do całości oraz pomniejsze problemy, takie jak wydajność czy GUI. Powyższe algorytmy są niestety dość głupie i trzeba im dostarczyć bezproblemowe dane. A bez kilku sprytnych optymalizacji, byłaby tragedia :-P
I znowu zapraszam zainteresowanych na mojego małego discorda, niestety ostatnio odzewu nie było, a materiały (z którymi się jeszcze wstydzę) na dwa kolejne wpisy tam czekają.. ;-)
Tym czasem do zobaczenia przy następnym wpisie, a jak chcecie o coś zapytać, to walcie śmiało, tu albo na Discordzie :-)
Tag do obserwowania: #visherdev
Pozwolę sobie: #programowanie oraz #algorytmy i #matematyka
Standardowo: #gamedev #libgdx
@szwe: Java + LibGDX (multiplatformowy wrapper do OpenGL na bazie Javy)
@Visher: w sensie intersection?
Komentarz usunięty przez autora
@reroute: widziałem ogłoszenie w Krakowie dla programisty gamedevu, nawet z użyciem LibGDX i dojazdem w 10 minut, widełki 6-14k brutto.. to mogło być to, ale kojarzę jeszcze coś innego. A to tylko konkretnie z wykorzystaniem LibGDX, jeśli jest coś innego, co opiera się na Javie/JS, to mógłbym wziąć pod uwagę.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Różnica jest w efekcie, co ma istotny wpływ na jakość symulacji fizyki. Mogę użyć algorytmu Ear Clipping na wielokącie wklęsłym, ale bardzo często produkuje on bardzo długie, ostre trójkąty, z cienkimi bokami. To kiepska sytuacja dla symulacji ciał sztywnych. I po prostu jakoś dziwnie to wygląda. Jeśli wcześniej zdekomponuję wielokąt wklęsły na wielokąty wypukłe, efekt wydaje się lepszy. Trójkątów natomiast zdaje się być
źródło: comment_QV1zGu2uT5XIdj7Ws2sTRqZyZdQMYx38.jpg
Pobierz