Jak pisałem w poprzednim wpisie (https://www.wykop.pl/wpis/37265007/komu-pekla-glowica-w-silniku-no-mi-kurtyna-bmw-e46/) pękła mi głowica. Nie chcę się bawić w jakieś regeneracje sracje. Mam też spory problem z korozją. Rozważam rozwiązanie polegające na zakupie takiego samego wozu (2003/2004, bez zgnilizny) i przekładce do niego tego, co dobre w moim. Części wymieniałem sporo, więc jest co przekładać. Przełożyć, resztę zezłomować. Co sądzicie o takim zabiegu?
@PIENSCI_WONSZA: Zacznijmy od tego co w tej obecnej beemce jest dobre? Może to po prostu wykręć a reszte sprzedaj na żyletki. Mając skrzynkę części ze starej będziesz sobie szukał nowej.
@wxx71: Może ze względu na możliwość przekładki podzespołów. Mnie ten silnik w zupełności zadowala. W trasie to całkiem szybkie auto :) Nadal dla wielu 143km to duża liczba
@PIENSCI_WONSZA: wiekszosc wymienionych podzespołów będzie pewnie pasować. Wstaw 2.8, a jezeli sie boisz to zrzucaj głowice, kupić silnik z jakiegos wypadkowego auta i po prostu przelozyc.
Ja bym na twoim miejscu wymontował wszystko co wymieniłeś oprócz tulei i kupił drugie takie samo e46, bo zgaduje że tak jak ja jesteś zadowolony z ogółu tego auta.
Może ze względu na możliwość przekładki podzespołów. Mnie ten silnik w zupełności zadowala. W trasie to całkiem szybkie auto :) Nadal dla wielu 143km to duża liczba
@PIENSCI_WONSZA: głupota.. Rób jak uważasz, jak już robić coś takiego to najlepiej znaleźć z silnikiem M54B30 i przełożyć to.
@PIENSCI_WONSZA: #!$%@? nie słuchaj już tych mirkowych znawców bo to musi być #!$%@? 3.0!!! 2.0 to nie jedzie, a jak 3.0 to juz lepiej se m3 kup pali tyle samo!!@!!!@$ pomysł z opcją kupna takiego samego wozu na plus, zawsze możesz poszukać bogatszej wersji czy ladnie utrzymanej, zawieszenie itd, poratujesz ze swojej
Silniki są takie same n46, więc podejrzewam że wszystko jak sondy lambda elektrozawory itd. nawet instalacje lpg pewnie można przełożyć bez problemu, ale nie wiem jak to prawnie wygląda.
#e46 #bmw
Zacznijmy od tego co w tej obecnej beemce jest dobre? Może to po prostu wykręć a reszte sprzedaj na żyletki.
Mając skrzynkę części ze starej będziesz sobie szukał nowej.
Nowe lub prawie nowe:
- rozrząd
- wszelkie czujniki
- 1 sonda lambda
- cewki
- uszczelki
- elektrozawory
- odma i przewody
- chłodnica, zbiorniczek wyrównawczy
- pompa vacuum
- hamulce przód/tył
- wahacze, sprężyny przód
- 1,5 roczna instalacja gazowa
- akumulator
- łączniki stabilizatora
- końcówki drążka
- część tulei (chociaż ich się pewnie nie wyciągnie)
- filtr paliwa
- pompa paliwa
- komplet kół 16" lato
@PIENSCI_WONSZA: głupota.. Rób jak uważasz, jak już robić coś takiego to najlepiej znaleźć z silnikiem M54B30 i przełożyć to.
R4 w BMW to pomyłka
pomysł z opcją kupna takiego samego wozu na plus, zawsze możesz poszukać bogatszej wersji czy ladnie utrzymanej, zawieszenie itd, poratujesz ze swojej
Czy są jakieś podzespoły, które ewentualnie zabrałbym do e90(n46)?