Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mireczki, boje się o swoją przyszłość.

Właśnie kończę studia informatyczne(magister ostatni rok), pracuję od 2 latach jako junior developer i to co się dzieje ostatnimi czasy budzi we mnie przerażenie. Jeszcze pare lat temu nie było tego boom na programowanie, teraz ciągle słyszę od różnych znajomych, że rzucają wszystko i chcą zostać programistami. W ciągu tego roku około 10 różnych znajomych z różnym wykształceniem przyszło do mnie o pomoc w wyborze języka czy kursu programowania...

O co mi chodzi? Nie boję się, że ktoś mi zabierze miejsce pracy bo mam predyspozycję do tego zawodu, wygrywałem w liceum olimpiady matematyczne, programuję już od gimnazjum i zanim zacząłem pracować jako programista pomagałem tworzyć aplikacje open-source, gdzie nabrałem sporo umiejętności. Boli mnie to, że poświęciłem około 10 lat na naukę programowania bo to jest po prostu moja pasja, a lada dzień rynek może upaść. Zobaczcie co się dzieje - teraz dosłownie każdy chce się przebranżowić. Nie trzeba być jasno-widzem aby się domyślić, że zaraz zarobki zaczną drastycznie spadać. Tak samo były z innymi zawodami, kiedyś było boom na budownictwo, prawo, zarządzenia i w końcu się skończyło - większość zarabia grosze, a nieliczni trzepią grubą kasę.

Za parę lat tak samo będzie w programowaniu - obecnie każdy kto ma rozum na głowie jest w stanie dojść do zarobków 10k na miesiąc w 4-5 lat. Sporo osób zarabia te mityczne 15k. Za parę lat dosłownie garstka programistów będzie zarabiać powyżej 10k, reszta będzie pracować za 3-4k, zarobki z dnia na dzień drastycznie spadną, Polska staje się praktycznie drugimi indiami.