Wpis z mikrobloga

@PawelW124: jedna oś to ok. 20 ton. Zatem lokomotywy 3-osiowe mogą ważyć nawet do 120 ton (np. ET22). Więcej silników przy tej samej mocy każdy. Ma to taki plus, że lepiej sprawdza się przy słabszej jakości torowisku - w sam raz w połączeniach towarowych. Ale też zależy, bo do mega ciężkich brutt dobre są również lokomotywy dwuczłonowe, np. ET41 lub zestawienia (np. dwa razy EU07).

Wadą tego rozwiązania jest większy
  • Odpowiedz
@PawelW124: Większy dopuszczalny nacisk na oś.
Przy dzisiejszym rozwoju silników i technologii loki Co'Co, ustępują lepszym wózkom 2 osiowym.Wózki Co'Co' mają wiele wad, które widać tylko podczas jazdy,użytkowania i serwisowania.
  • Odpowiedz
@PawelW124: Generalnie im większa ilość osi tym większa możliwa masa własna lokomotywy, a to już pozwala na zastosowanie mocniejszych (i cięższych) jednostek napędowych.
  • Odpowiedz
@czyznaszmnie No ale czemu mamy się zdecydować, napisałem dokładnie to co Ty, tylko w jednym zdaniu, sześcioosiowa ma mniejszy nacisk na jedną oś, ja nie pisałem nic o dopuszczalnym. Co do technologii, kłóciłbym się, cała seria Siemens Eurosprinter w tym herkulesy, czy Traxxy Bombardiera, żaden z dużych producentów nie bawi się już w 6 osi i nikt z tego powodu nie płacze.
  • Odpowiedz
@czyznaszmnie: A gdzie w tym wszystkim są problemy z wchodzeniem w ciaśniejsze łuki, nierówne zużycie zestawów kołowych, trudniejszy serwis, większe koszta i wiele innych wad.Loki 6 osiowe miały sens dawniej, kiedy silniki i urządzenia były cięższe, większe i systemy przeciwpoślizgowe były mniej skuteczne.
  • Odpowiedz
@zkmowiec: ale to nieprawda że lokomotywa 6 osiowa ma mniejszy nacisk na 1 oś.

Przykład: EMD JT42CWRM (class 66) ma masę 126 ton. Na 6 osi to daje 21 ton/oś. Przeciętne EU07 ma masę około 76 ton, co na 4 osie daje 19 ton na oś. Tym samym lokomotywa 4 osiowa ma mniejszy nacisk na oś niż 6 osiowa, co totalnie burzy Twój dogmat.

Przede wszystkim trzeba zrozumieć jedną rzecz. Masa na oś to coś co obliczane jest już na etapie projektu, i jest jednym z ważniejszych parametrów technicznych lokomotyw. O ile w pociągach pasażerskich niska masa jest zaletą, o tyle w lokomotywach towarowych jest już ona wadą. Tym samym większość lokomotyw towarowych jest balastowana tak, by uzyskać wyniki zbliżone do maksymalnych dopuszczalnych w miejscach gdzie ma się
  • Odpowiedz
@czyznaszmnie Nadal nie rozumiesz, dałem proste stwierdzenie do lokomotywy 6 osiowej możesz wsadzić więcej (większe silniki, itd.) , przez to, że 6 osi równomiernie rozłoży masę - co w przypadku 4 osi mógłby spowodować przekroczenie tego parametru. Ty natomiast piszesz elaboraty na temat teorii, której nigdy nie wysnułem. Lokomotyw 6 osiowych zamówiono 25 (z opcją +25) przy zamówieniu 200 lokomotyw, do tego dolicz wszystkie jeżdżące nowe lokomotywy vectrony, es64 i inne
  • Odpowiedz