Wpis z mikrobloga

Do wszystkich zorientowanych w temacie: Unreal Engine dzisiaj na animacjach zahacza o rzeczywistość i wygląda już naprawdę realistycznie. W jakim etapie jesteśmy by renderować takiej jakości grafikę w grach? Na ile procent, w stosunku do tego pełnego realizmu, komputery dzisiaj (karty 1080ti, albo te nowe z dwójki) są w stanie obsłużyć to?30%, 50%
#komputery #unrealengine #grafikakomputerowa #grafika3d
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@caribbean Realizm w grafice syntezowanej komputerowo to temat-rzeka. Zależy jak będziemy go rozumieli, jak skonstruujemy sobie jego definicję. Czy mówimy tu o wywoływaniu u użytkownika poczucia, że jest częścią tego świata który ogląda, czy może że jego organizm reaguje tak, jak reagowałby na oryginał naśladowany przez komputer? A może chodzi o niemożność odróżnienia tego, co widzimy na ekranie od zdjęcia? To wtedy musimy się zastanowić czy i jak realistyczne jest zdjęcie.
  • Odpowiedz
@caribbean: nie masz żadnych szans na realizm bez aktywnego raytracingu. Tak, żeby światło odbijało się po scenie, pobierało kolor od obiektów, tworzyło adekwatne GI i odbicia. A to na razie jest beta z tego co wynika, bf ma tylko odbicia i ledwo zipie. Zobaczymy metro.
  • Odpowiedz
@einz: Ludzie z branzy kisną z niektorych ujec w nowych Avengersach ze wyglada jak drewno, ludzie spoza branzy kisna z Black Panther ze wyglada slabo, a Ty piszesz ze Unreal to realizm :P
  • Odpowiedz