Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się nad zamówieniem kół karbonowych od majfrendów, w grę wchodzą stożki 50 mm:
- Flyxii (piasty Novatec 271/372, szprychy noname, waga całkowita 1630g, cena ~1520 zł)
- Farsports (piasty DT Swiss 350, szprychy Sapim cx-ray, waga 1530g, cena ~2530 zł lub szprychy sapim leader waga 1705g, cena ~2300 zł)
- ewentualnie opcja zamówić same obręcze od Flyxii za ~1150 zł, dokupić piasty + szprychy i złożyć samemu
1) Czy warto dopłacać do Farsportów (w sensie do DT Swiss)
2) Czy warto płacić więcej za cx-ray?
Ewentualnie może są jakieś sensowniejsze propozycje w podobnej cenie? Ważę 77 kg
#szosa #rower
  • 11
@dablju_: po 1, w jakich rejonach mieszkasz, przemysl to czy sie faktycznie przydadza, i przy okazji czy masz do tego nogę (rownie dobrze wagowo sie zamknac w 1600g)
2. zastanow sie czy chcesz szytki czy moze zwykle oponki.
3. piasty dt robi ok, 350 spoko, ale novateca sa rowniez w porzadku.
4. warto dorzucić do sapimów, ludzie na nich składają dobre koła
5. za 2500 możesz spokojnie znaleźć fajne karbony, nowki
@piteerowsky: mieszkam w rejonach raczej płaskich, największa różnica wzniesień to 70-200m, mogę zrobić 1200m przy 100km jak i 200m. Nogi raczej mi nie brak. Nie chcę szytki, niby koło sporo mniej waży z szytką niż z oponą ale dochodzi problem jak taką oponę rozwalę, dętkę po prostu wymieniam.
Akurat o tych chińczykach są dość dobre opinie, głównie chodzi mi o to czy warto dokładać 800+ zł do Farsportów czy Flyxii na
@dablju_: jeśli rozwalisz oponę to i dętki nie wymienisz bo dziura będzie za duża. Szytkę naprawisz uszczelniaczem do pewnej wielkości Gdy dziura będzie za duża to czy szytka czy opona jeden czort bo nic nie zrobisz poza tym ze na sztyce rozwalonej dojedziesz 10-20km po dobrym asfalcie bo nie spadnie;)
@dablju_: No tak i dojechać do domu na #!$%@? bo przecież nie nadal jeździć? Imo szytka na taki dojazd jest pewniejsza bo by musiało ja fest zerwać żeby nie dojechać do domu. Dętki mogą się skończyć jak moe znajdziesz na czas przyczyny kapcia;) ale możesz mieć swoje zdanie;)
@dablju_: ja z kolei słyszałem o teorii, że chińskie obręcze lepsze są pod szytke bo minimalizujesz ryzyko rozklejenia się obręczy na pół przez brak siły rozpierającej ścianki, jak to ma miejsce w przypadku oponki