Wpis z mikrobloga

Wyczytałem, że przepisowo silnik w rowerze elektrycznym wspomaga jedynie do 25km/h.
Czy mam rozumieć, że wyższe prędkości mogę osiągać tylko dzięki pracy własnych mięsni?

Zakładając, że moja srednia perdkośc przelotowa na zwykłym rowerze 20m/h, to jadąc z tą samą predkością na elektryku, doda mi od siebie jedynie te swoje 5km/h?

#rower #ebike
  • 10
@bgjm: Na domyślnym ustawieniu tak jest, że moc jest elektronicznie ograniczana do 250W i 25km/h. Jeżeli jednak jedziesz na drodze prywatnej możesz wyłączyć to ograniczenie (w większości rowerów elektrycznych) i korzystać z takiej mocy i prędkości jaką dany ebike umożliwia. Oczywiście zgodnie z przepisami nie powinieneś zdejmować takiego ograniczenia na drogach publicznych. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bgjm: technicznie tak, ale jezeli dasz tryb sport albo boost to te 25 bedziesz robic przy lekkim wysilku. Nie wiem jak to sie ma do rowerow np z zagranicy, widzialem ogloszenia na olx z rowerami z silnikami 500w i ograniczeniem do 45km/h, a wygladaly i rozmiarowo silniki identycznie jak boshe albo shimano steps. Ciekawe jak czesto policja kontroluje takich rowerzystow.
ć takiego ograniczenia na drogach publicznych. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@pitersi: ale to ograniczenie wyłącza się "od ręki", przyciskiem?. nie musi tego robić żaden spec?
@bgjm: To nie, że nie można - ale każdy rower, który ma silnik powyżej 250 watów i może jechać szybciej automatycznie staje się motorowerem i musi być zarejestrowany, ubezpieczony. Co nie zmienia faktu, że mnóstwo ludzi sobie modyfikuje te rowery, zakłada mocniejsze i nic sobie z tego przepisu nie robi, ale chodzą słuchy, że UE się już do tego dobiera, więc długo taki stan rzeczy nie potrwa.
@bgjm: Zależy jaki masz rower. Zapytaj się producenta. Czasami jest to zmiana ustawień na wyświetlaczu czasami jest to ingerencja w mechanikę.

U mnie jest to jeden przycisk na wyświetlaczu. Ja na swoim po zdjęciu ogranicznika mogę jechać 32 na samym wspomaganiu a jak mocno pedałuję to rozpędzam się do 45 - 50 km/h. Prędkość 40 km/h jestem w stanie utrzymać przez dowolny czas (do wyczerpania baterii - silnik 360W, bateria 360Wh
@bgjm: generalnie najlepiej przypomnij sobie fizykę z liceum. Teoretycznie opór powietrza (moc potrzebna do jego pokonania) wzrasta z kwadratem prędkości. W praktyce dla normalnych prędkości można przyjąć, że na każde kolejne 10km/h trzeba podwoić moc silnika oraz pojemność baterii. Jeżeli chodzi o prędkość podjazdów pod wzniesienie to po prostu policz jaką pracę trzeba wykonać aby podnieść 100kg (Ty plus rower) na daną wysokość.

Jeżeli planujesz jeździć na jakiejś bestii to pamiętaj
Ciekawe jak czesto policja kontroluje takich rowerzystow.


@krzysiekdw:

Nie spotkałem się z tym nigdy.

Co nie zmienia faktu, że mnóstwo ludzi sobie modyfikuje te rowery, zakłada mocniejsze i nic sobie z tego przepisu nie robi,


@NuclearCycling:

Wszystko jest fajnie do momentu jakiegoś wypadku gdzie sprawca to rowerzysta. Firma ubezpieczeniowa zarząda od sprawcy naprawienia wszelkich szkód.