Wpis z mikrobloga

Ma ktoś przykład jakiegoś dobrego kodu napisanego obiektowo? Najlepiej jakaś gra typu tetris, snake czy rpg. Jak samemu piszę to dochodzę do momentu, że już nie wiem czy to obiekt Game powinien mieć metodę Move, czy Player powinien ja miec itd.

#programowanie
  • 10
@foxbond: Powiedzmy, ze jest to tetris. Obiekt Game ma referencje do obiektu Board oraz do obiektu Player. Skoro Player ma miec metode Move to najpierw musze sprawdzic, czy moge sie poruszyc w to miejsce. Ale przeciez Player nie ma referencji do Board.
@gnidex: najpierw sprawdzasz czy możesz się poruszyć, a dopiero się ruszasz.

- z Player pobierasz aktualne koordynaty
- z nazwijmy to Input pobierasz kierunek ruchu
- w jakiejś klasie Commotion sprawdzasz czy z danych współrzędnych, Player może ruszyć się w kierunku z Input
- i na tej podstawie wykonujesz ruch Player->Move() lub nie
@gnidex: nope
- Game nie powinno zajmować się logiką (potraktuj to jako punkt wejścia, który inicjuje niezbędne komponenty, i scala je tworząc... grę :) )
- Board nie powinien sprawdzać czy coś może się ruszać (stwórz na to osobną klasę, która będzie odpowiadała za ruch)