Wpis z mikrobloga

#visherdev nie śpi! Czasem postępy widać tylko pod maską, co trudno jest mi ukazać. W tym przypadku jednak nie będzie to problemem, bo postanowiłem zająć się HUDem.

Choć tu z kolei kwestia jest taka, że jego też nie powinno być widać - wychodzę z założenia, że szpeci scenerię, a zatem trzeba go ograniczyć do minimum wynikającego z potrzeby i użyteczności. To, co widzicie na screenie pod postem, to wyjściowa sytuacja zaraz po załadowaniu mapy, przed wyścigowym odliczeniem w dół: 3.. 2.. 1..

Górny pasek jest jak jest i uznaję go za pełnoprawną wersję v0.1. Jedynie czego nie jestem pewien, to czy zostawić czy zmienić napis "Time warps" jako tłumaczenie od "Spowolnienia czasu" lub "Spowalniacze czasu" (bo to jest to, co ten wskaźnik przedstawia, dostępne użycia spowalniacza czasu). Same napisy prawdopodobnie będą znikać po kilku, kilkunastu sekundach, ewentualnie w zależności od prędkości.

Natomiast bardziej zastanawiam się nad lewym suwakiem i prawym przyciskiem. Po wielkich bólach udało mi się (a przynajmniej tak mi się wydaje) stworzyć obiekt, który będzie sugerował użytkownikowi naciśnięcie na lewą część ekranu i przesunięcie w górę lub w dół, co ma skutkować odpowiednio skróceniem lub wydłużeniem liny (łańcucha). Dodać do tego animacje (zwiększający średnicę gradient lub cały środkowy przycisk) i odsuwające się strzałki na górze i dole - i wydaje mi się, że efekt edukacyjny zostanie odniesiony, bez jakichkolwiek napisów.

Prawy przycisk to w sumie nadal wielka niewiadoma, chciałbym zachować symetrię (wywalić klepsydrę ze środka przycisku), ale wprowadzić element edukacyjny. Jego zadaniem jest aktywowanie spowolnienia czasu.

Co sądzicie o ogóle projektu, a co o wymienionych szczegółach? Będę wdzięczny za wskazówki!

Pozwolę sobie otagować: #gry oraz #grafika #grafikakomputerowa
Standardowo: #gamedev #tworczoscwlasna #libgdx #visherdev <-- zachęcam do obserwowania :)
Visher - #visherdev nie śpi! Czasem postępy widać tylko pod maską, co trudno jest mi ...

źródło: comment_tuGSiYmDyguhOzHQePyB6eUfZU1gL7LE.jpg

Pobierz
  • 2