Turbo SLX było mało znanym prototypem z lat osiemdziesiątych wykorzystującym autorską polską przeróbkę silnika OHV polegającą na sklonowaniu układu. Rzędowa 8-mio cylindrowa jednostka sprawdzała się dobrze. Została użyta do napędzania karoserii osadzonej na poszerzonej płycie borewicza. Nadwozie wykonano z tworzyw sztucznych,.przy jego projektowaniu wzorowano się na starszym prototypie Ogarze oraz włoskich autach sportowych. Odnaleziony egzemplarz posiada kilkoro części z Poloneza, które miały być wyeliminowane w produkcji. Do niej samej nie doszło, z tego względu, że nie było stać na wdrażanie drogiego auta sportowego, które miało być w małoseryjnej produkcji.
@SonyKrokiet nie wiem czy kupili ten projekt ale tak czy inaczej włoski koncern powinien się wstydzić bo mocno się postarali żeby sukcesu Testarossy nie przypisać polskim projektantom.
Turbo SLX było mało znanym prototypem z lat osiemdziesiątych wykorzystującym autorską polską przeróbkę silnika OHV polegającą na sklonowaniu układu. Rzędowa 8-mio cylindrowa jednostka sprawdzała się dobrze. Została użyta do napędzania karoserii osadzonej na poszerzonej płycie borewicza. Nadwozie wykonano z tworzyw sztucznych,.przy jego projektowaniu wzorowano się na starszym prototypie Ogarze oraz włoskich autach sportowych. Odnaleziony egzemplarz posiada kilkoro części z Poloneza, które miały być wyeliminowane w produkcji. Do niej samej nie doszło, z tego względu, że nie było stać na wdrażanie drogiego auta sportowego, które miało być w małoseryjnej produkcji.
źródło: comment_V6hzsUnp1uDyMefZa8lWinsTksNGCtcU.jpg
Pobierzźródło: comment_sedcT8r6aXJt5nuXQ26dbBbvm5Bobl0K.jpg
Pobierz