Wpis z mikrobloga

FSO Polonez Caro

Model Caro było kolejną (nie)rozwojową wersją Poloneza, produkowaną w latach 1991-97. W porównaniu do Poloneza "akwarium" różniło się zderzakami, zmienionym pasem przednim oraz pasem tylnym zaadaptowanym z modelu przejściowego - dopiero modernizacja z '93 (przykładowy egzemplarz na zdjęciu) wprowadziła kilka nowych widocznych zmian, m.in. zwiększenie rozstawu kół, przeniesienie wlotu nawiewu na podszybie czy też zmodernizowanie deski rozdzielczej.

Ze zmian niewidocznych gołym okiem warto wymienić zwiększenie palety silników - oprócz gaźnikowych OHV, pamiętających jeszcze Fiata 1300/1500 oraz licencyjnego Polskiego Fiata 125p/FSO 1500, zaczęto oferować Polonezy z silnikiem Diesla produkcji Citroena, czy też jednostki Rovera; inną zmianą było wprowadzenie po '95 hamulców przednich firmy Lucas, które poprawiały hamowanie samochodu; tu także należy wymienić opracowanie sedana o nazwie Atu na podstawie modelu Caro.


Caro zostało zastąpione w 1997 modelem Caro Plus, będące już cieniem dawnego "borewicza".
#samochody #motoryzacja #prl #polonez

Pobierz
źródło: comment_KCsaiIiGZX91iSxwNpbNo0wsm6RuuVT8.jpg
  • 25
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Karton12: W latach osiemdziesiątych w rządowych siedział 2 litrowy od fiata.
112 lub 113 KM. Nie pamiętam dokładnie ile tych koni było.
Dwa wałki rozrządu i osiem zaworów. Robił robotę i ładnie wyglądał pod maską.