Wpis z mikrobloga

FSO Polonez Caro

Model Caro było kolejną (nie)rozwojową wersją Poloneza, produkowaną w latach 1991-97. W porównaniu do Poloneza "akwarium" różniło się zderzakami, zmienionym pasem przednim oraz pasem tylnym zaadaptowanym z modelu przejściowego - dopiero modernizacja z '93 (przykładowy egzemplarz na zdjęciu) wprowadziła kilka nowych widocznych zmian, m.in. zwiększenie rozstawu kół, przeniesienie wlotu nawiewu na podszybie czy też zmodernizowanie deski rozdzielczej.

Ze zmian niewidocznych gołym okiem warto wymienić zwiększenie palety silników - oprócz gaźnikowych OHV, pamiętających jeszcze Fiata 1300/1500 oraz licencyjnego Polskiego Fiata 125p/FSO 1500, zaczęto oferować Polonezy z silnikiem Diesla produkcji Citroena, czy też jednostki Rovera; inną zmianą było wprowadzenie po '95 hamulców przednich firmy Lucas, które poprawiały hamowanie samochodu; tu także należy wymienić opracowanie sedana o nazwie Atu na podstawie modelu Caro.


Caro zostało zastąpione w 1997 modelem Caro Plus, będące już cieniem dawnego "borewicza".
#samochody #motoryzacja #prl #polonez

Pobierz SonyKrokiet - FSO Polonez Caro

Model Caro było kolejną (nie)rozwojową wersją Polon...
źródło: comment_KCsaiIiGZX91iSxwNpbNo0wsm6RuuVT8.jpg
  • 25
@SonyKrokiet: #!$%@? może i było troche wieśtjunem, ale cholernie nie trafiło w czas. W latach 90-tych było jeszcze spoko, tylko szybko zostało skojarzone z wieś tjunem z przełomu wieków. Stylistycznie to jest jakiś 1986 rok, wtedy takie dokładki to nie był żaden kicz i robiłoby robotę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pobierz Eternitzazbestu - @SonyKrokiet: #!$%@? może i było troche wieśtjunem, ale cholernie n...
źródło: comment_FtqZ8IGHVmUzk749ZreiSr016d2IEkY6.jpg
Polonezy w latach 90-tych były limuzynami używanymi przez polski rząd - jednak prócz budy niewiele miały wspólnego z seryjnymi egzemplarzami, głównie ze względu na używanie w budowaniu poszczególnych egzemplarzy podzespołów zagranicznych.


@SonyKrokiet: no przeciez wiadomo ze polski rząd nie będzie wozić się autami które technicznie pamiętają poprzednią dekadę ale trzeba stwarzać pozory xD
@SonyKrokiet: wygodniejsze fotele to polskie inter groclin produkowane na licencji VAG,dostepne dla zwykłego Kowalskiego,opony to mogłeś zamówić jakie tylko chcesz, mój ojciec miał w Polonezie, fabrycznie micheliny wielosezonowe. Bez urazy,ale napisałes trochę taki zlepek tekstu rodem z Onetu czy tam innej Interii ;)

A hamulce Lucas to nic innego jak zlepek hamulców z różnych aut, bębny z tyłu są od volvo serii 400,a przednie tarcze od fiata,chyba tipo. Układ hamulcowy bezproblemowy