Wpis z mikrobloga

#telltalegames #thewalkingdead #gry
W sumie naprawdę mi smutno. Ja wiem, że:
- Ich gry od czasów Jurassic Park wyglądają prawie identycznie pod względem "gameplay'u", żadnych innowacji
- Ten praktycznie nieistniejący "gameplay" został jeszcze bardziej przycięty w kolejnych produkcjach
- Bardzo biedny engine, którego używali przez lata, mimo narzekań graczy
- Jedyny faktycznie interaktywny element w ich grach, to jest decyzje, w rzeczywistości nie miały większego znaczenia (a gra jeszcze oszukiwała, że "Zdzisiek will remember that")
- Słabe zarządzanie, robienie wielu gier naraz w niszowym gatunku, wkurzające wydawanie epizodyczne, kupowanie drogich marek zamiast zrobienie czegoś własnego, słaby marketing
- DONTNOD zrobiło jedną grę w ich gatunku, a już za pierwszym razem wyszła im lepsza technicznie i gameplay'owo produkcja niż TT

I generalnie sami są sobie winni, ale kurde ja naprawdę często lubiłem po prostu sobie usiąść z padem i poznawać te całkiem dobrze napisane historie, ze świetnym VO. Ich gry były tanie, grałem w nie raz i dla relaksu, więc nie przeszkadzało mi mocno, że praktycznie nie miały mechanik żadnych, a wybory nie miały znaczenia. Jak o tym myślę, to naprawdę miło wspominam pierwsze The Walking Dead, The Wolf Among Us, Tales from the Borderlands, wszystkie sezony Sam & Max, Puzzle Agent 1 i 2, Batmana. Nawet inne produkcje, zdecydowanie słabsze, były dla mnie satysfakcjonujące. A jeszcze ostatnio zaczęli się trochę ogarniać znowu, z ponoć naprawdę dobrym Batman: The Enemy Within i początkiem ostatniego sezonu The Walking Dead, zapowiedzieli też The Wolf Among Us 2... a tu zamykają studio. I jeszcze nie dokończą ostatnich dwóch odcinków TWD, tylko jakiś Minecraft story mode.
Pobierz
źródło: comment_ku5IA1ou7zIF48aJMvBJag2cHZ0AnXnG.jpg
  • 10
@CavalonPl: No to jest mocno niedorzeczne. Mieli spadek formy wcześniej, ale teraz robili już ostatni sezon ich najlepszej serii, wrócili do formy - i kurna zabraknie dwóch odcinków, żeby opowiedzieć historię do końca...
@CavalonPl: Silnika raczej by nikt nie chciał xD, ale mam nadzieję, że z tych zwolnionych ludzi, pojawią się jakieś mniejsze firmy robiące takie produkcje. Trochę straszne, ale Ubisoft ponoć się odezwał do byłych pracowników TT - fajnie, że sobie znajdą robotę, tylko wtedy by trzepali nowe skórki do ich gier-usług.