Wpis z mikrobloga

@Sm3rf1k: Szczególnie na zimnym silniku (ale nie tylko) przy przyspieszaniu na 1 i 2 (na trzecim chyba też xD) biegu pojawia się stukanie którego nie mogę namierzyć dokładniej. Dźwięk podobny do przegubów ale bije też na prostych kołach. Podczas dzisiejszej jazdy nie stuknęło ani razu, a są momenty że stuka przy każdym przyspieszaniu. Biegi wchodzą normalnie. Golfik 4 1.6 akl
@Sm3rf1k ja ten olej chce w ogóle zmienić bo coś mi nie grało już jakiś czas z pracą tej skrzyni tylko czekam na wolny weekend żeby zrobić to samemu na kanale
@Musiek_ mi jedynka i wsteczny w golfie 4 1.9 tedei strasznie ciężko wchodzą, olej sprawdzony w skrzyni (jest) , wodziki przesmarowane (mało to pomogło ) i też się zastanawiam czy poduszka czy skrzynia zdycha (rocznik 2000, 208tys km "stan licznika" czyli może być z pół bańki realnie, od stycznia 2017 w rodzinie) jedynka i wsteczny jak w czołgu wchodzą , trzeba np dwójkę wbić i z niej na jedynkę dopiero , mordęga.
@snwptest u mnie 312k realnego przebiegu co jak na 1.6 sr 8v nie jest jakimś wyczynem, a biegi wchodzą dobrze. Dzisiaj jeździłem to w ogóle nie stukało. Wymienię olej, sprawdzę przeguby wewnętrzne bo też o nich czytałem i posprawdzam poduszki
@Musiek_: To powoli szykuj się na nową skrzynię. Przerabiałem to u siebie, nawet dwa razy... Mechanizm różnicowy był nitowany nitami z gównolitu, nity obcinało, robiąc przy okazji dewastację w skrzyni biegów. Później dali większe nity a w końcu zaczęli je skręcać śrubami. U mnie za pierwszym razem było słychać delikatne szumienie z okolic skrzyni, biegi wchodziły dobrze. Przy drugiej skrzyni nie było żadnych objawów. Podczas jazdy tylko coś walnęło i tryby
@Horvath zastanawiam się jak można to sprawdzić dokładniej. Chyba ten plus że mam tą bez która jest tańsza. Tylko dziwne że czasami to słychać a czasami nie
@Musiek_: Jeździć dopóki się nie rozpadnie ¯\_(ツ)_/¯ Jako, że jest popyt na te skrzynie to ceny są mocno przesadzone. Modeli skrzyni, które pasują do AKL jest sporo, różnią się oznaczeniami, ale też i przełożeniami.
@Musiek_: Ciężko powiedzieć jaką skrzynię szukać. Jeśli używkę to taką, która była już przez fabrykę pozbawiona wady. Jest też wiele ogłoszeń z regenerowanymi skrzyniami, cenowo często one przekraczają 1000-1500 zł, jeśli jest ona faktycznie zregenerowana tak jak powinna, a nity zastąpiono śrubami to powinna być pancerna i wytrzymać na biedę kolejne 300 tys. Co do kosztów to nie pamiętam, bo to było już trochę temu i w sumie po znajomości. Jakieś