Aktywne Wpisy
pylylylyp +739
Monochrome_Man +179
#wypadek #gniecionebanany ##!$%@?
#krakow
Jak to szło? Kozak w necie, #!$%@? w świecie? Chłopina zweryfikował swoje umiejętności.
#krakow
Jak to szło? Kozak w necie, #!$%@? w świecie? Chłopina zweryfikował swoje umiejętności.
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
W mojej najbliższej rodzinie jest około 6 samochodów z grupy VAG, 7 francuskiej grupy PSA.
Z tych vagowiczów każdy ma jakieś problemy.
- Jeden golf III w którym do reszty zgniła podłoga (ale zdaję sobie sprawę, że to jednak stary samochód).
- Dwa golfy 4, w których właściciele mają teraz problemy w uciekającym płynem chłodniczym (najprawdopodobniej w obu problem z uszczelką pod głowicą).
- VW Sharan, który już od dłuższego czasu stoi z tyłu ogrodu bo nie nadaje się ani do jazdy, ani do sprzedaży :D
- Audi A4 B5, którego właściciel za każdym razem wywala taczki pieniędzy na naprawę 2.5 TDI V6.
- Jeden pacjent jest wielkim fanem Audi. Posiadał wcześniej A3, dłużej to stało u mechanika niż jeździło. Teraz kupił super, hiper, mega A4 B7. Rozkraczyło się w połowie drogi z Holandii do Polski. Pomogła laweta :D
- Jeden kolega ma Seata Leona z pewnego źródła. Ten rzeczywiście nie dokłada przez 3 lata nic więcej oprócz rzeczy eksploatacyjnych.
Natomiast te "psujące się non stop" francuzy nie cierpią na takie przypadłości.
- Peugeot 206 mojej żony z 2.0 HDI z 2001 roku, robione tylko rzeczy eksploatacyjne oraz belka skrętna przez poprzedniego właściciela (auto ma grubo ponad 200tys). Nigdy nie zawiódł. Golf z tego samego rocznika, który jest w rodzinie, blacharsko wygląda przy tym jak ruina.
- Citroen C2 mamy, tylko rzeczy eksploatacyjne. Unieruchomiony 2 razy, ale nie z winy pojazdu. Jeden partacz mechanik przestawił rozrząd przy jego wymianie, po czym samochód odciął zapłon. Drugi raz gdy kuna przegryzła w nocy kabel od jakiegoś czujnika.
- Citroen Xsara mojego ojca, od nowości w naszym domu. 180 tys przebiegu na ten moment. Raz robiona belka skrętna, raz cewka zapłonowa, reszta rzeczy eksploatacyjne. Nigdy nie zawiódł.
- Moje C5 X7. Jedyna awaria przez 3 lata to świece żarowe oraz łącznik stabilizatora tył (koszt 30zł xD). Robione trasy z południa Polski nad Morze, Balaton. Nigdy nie zaświeciła się nawet jedna niepokojąca kontrolka.
Na każdym z tych pojazdów 0 rdzy. We wspomnianych Vagach tylko A4 B7 oraz Seat Leon nie mają tego problemu. A są to zbliżone wiekowo pojazdy do podanych przeze mnie francuzów.
Pozostałe cytryny w rodzinie posiadają byli fani grupy #vag Po przejażdżce moim C5 na hydro nie chcieli już wracać do Passatów i Golfów. Posiadają 2 C5 i jedną sztukę C6. Też nie narzekają na awarie.
Wykonanie wnętrza tych Vagów wygląda podobnie jak w innych samochodach z podobnego rocznika. Nie rozumiem więc zachwytów nad wysoką jakością materiałów, o której tak często wspomina się przy rozmowie o niemieckich pojazdach.
I te mity o drogich częściach do francuzów :D Ceny części w wielu przypadkach są droższe do niemieckich pojazdów niż do ich francuskich odpowiedników.
Puenta.
W dzisiejszych czasach nie warto kierować się stereotypami wytartymi X lat temu. Zgodzę się, że francuzy z lat 80-90 nie grzeszyły bezawaryjnością. Jednak jeśli kupisz samochód z pewnego źródła, nie jakiś składany z 4 innych lub cofniętym licznikiem o 500tys i będziesz dbał o jego regularny serwis, to nieważne czy będzie to pojazd niemiecki, włoski czy francuski. W każdym pewnie awarie będą podobne. W każdej marce są lepsze i mocniejsze strony każdego modelu. Przykładowo jeśli chodzi o silniki takie same problemy mogą być z 1.4TSI, 2.0 TDI z VW jak i 1.6 THP, 2.7 HDI z PSA.
Ważne żeby kupić mądrze, a nie później narzekać jaką #!$%@?ą są np francuzy :D
#vag #peugeot #citroen #motoryzacja #samochody
Ns YouTube blogomotive miał odcinek z jakimś tam bmw, które miało niby 250kkm niespełna (nie pamiętam, przeraźliwie mało jak na diesla z tego rocznika) i opowiadał ile właściciel części w nim wymienił. Nie chciało mi się wierzyć, że marka premium jaką jest bmw, produkuje samochody, które po przekroczeniu
Od zawsze mam auta na "F", raz zaryzykowałem mazdę. Mazda też była super, tylko ta blacha (╯︵╰,)
Komentarz usunięty przez autora
tylko japońce
@kamil389: wszystko super, też mam i kocham C5... tylko że ich już nie ma (╯︵╰,)
Mojej stuknęło już 11 lat... i nie ma na co wymienić, chyba jedyna jakaś znośna opcja to C4 Grana Picasso.
Aha, w mojej C5 było parę
Z benzyn 1.6 THP miały problemy m.in. z łańcuchem rozrządu, także bym nie polecił. 1.8 w benzynie jest ok, niezniszczalne, idealne pod gaz. Jednak podobno w tym samochodzie podobno mułowate (nie
@kamil389: ano, najfajniejsza IMHO. Zresztą ostatnia generacja C5 z definicji była do dupy, bo zlikwidowali liftbacka ( ͡° ʖ̯ ͡°)