Wpis z mikrobloga

Silnik do tworzenia gier: Xenko Game Engine (C#), właśnie przeszedł na model Open Source na licencji MIT !
Mamy do dyspozycji zarówno kod źródłowy edytora jak i równiesz środowiska runtime, a jako że ma dużo świetnych ficzerów może nieźle zastąpić komercyjny silnik gier taki jak na przykład Unity.... Sama licencja pozwala na naprawdę bardzo wiele, bo jest najmniej restrykcyjną licencją tego typu. Sam silnik jest cross-platformowy! Co jest wielkim plusem moim zdaniem!

Features:

Next-gen graphics API support

Photorealistic rendering

Fully multi-threaded

VR ready

C# 7.0 scripting

Built-in game templates

Full asset creation toolchain

Flexible and customizable rendering pipeline

Editor and runtime open source (MIT)

---

Windows Desktop & Windows Universal

iOS and Android through Xamarin

Xbox One via UWP


----
Link - https://xenko.com
----
#gamedev #cpp #programowanie #opensource #unity3d #unity #programowaniegier #android #ios #windowsmobile #xboxone
djzidane - Silnik do tworzenia gier: Xenko Game Engine (C#), właśnie przeszedł na mod...
  • 9
@alienv:

Silicon Studio no longer supports Xenko, ......

A to już sporo zmienia

Kwestia dyskusyjna jak dla mnie, bo skoro mamy dostęp do samego serca czyli całego kodu silnika, to ja jednak myślę że to bardzo dobrze dla nas. Szczęście w nie szczęściu, że po prostu jak to się działo z wieloma projektami z branży nie porzucono po porostu całego projektu - Tylko oddano go w ręce pasjonatów, bo nawet wykorzystany