Wpis z mikrobloga

Muszę się pożalić na @mBank @ZespolmBanku .
Od czerwca prowadze działalnosc i zalozylem konto w mbanku. Wszystko fajnie, niby nowocześnie itp.
Przyszło mi zapłacić VAT. mbank odrzuca przelew (proboalem juz z 15 razy przez ponad tydzien) podając przyczynę, że RACHUNEK ODBIORCY LUB NADAWCY NIE JEST W PEŁNI AKTYWNY.
Problem w tym, że konsultanci rozkładają ręce i mowia ze moj rachunek jest ok, nic z nim nie jest. Rachunek US zgodny z tym co na oficjalnych stronach.
Na reklamacje 30 dni, a termin w US za 6 dni ...
Żenada i to konkretna.
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ZespolmBanku: napisałem że złożyłem, tydzień temu. Tylko, że zanim Wy ogarniecie reklamacje to mnie US dojedzie.

@Korhazz: Tak, dokładnie tak robię. Przelew podatkowy -> VAT-7 (próbowałem też sam VAT) -> US Wrocław Środmieście. I nic.
  • Odpowiedz
Miałem dziś podobny problem, przelew do US zlecony 24.07, miał wyjść 25.07 ale nie wyszedł i nie zostałem o tym powiadomiony. Problem taki sam jak u Ciebie: "RACHUNEK ODBIORCY LUB NADAWCY NIE JEST W PEŁNI AKTYWNY" pani na infolinii powiedziała, że to znany problem wynikający z problemów z kontami vatowskimi (Split payment) oraz że wielu ich klientów ma taki problem. Odblokowała konto od reki i radośnie zakomunikowała, że mogę już wykonać przelew.
  • Odpowiedz
@murwazy, nie możemy się zgodzić z konsultantką która przekazała Ci te informacje :( Jeśli zostałbyś pociągnięty do konsekwencji możesz złożyć reklamację w mBanku, a my odniesiemy się do niej. Mamy jednak nadzieję, ze nie będzie takiej konieczności :)
  • Odpowiedz
@ZespolmBanku dziękuję za odpowiedź, ja również mam nadzieję że nie będę musiał złożyć reklamacji. Przemyślcie jednak powiadamianie firm o nieudanym przelewie podatkowym/do zus. To są bardzo poważne sprawy. Pozdrawiam
  • Odpowiedz
@murwazy: @trustME: wlasnie mialem taka sama sytuacje i uzyskalem inormacje na chatcie z konsultantka w 3 minuty. Aby zaplacic Vat trzeba miec aktywne oba konta - rowniez te vatowskie (split payment sie klania). PIT-5 moglem zaplacic bez problemu a VAT-7 juz nie. Telefon na mlinie i po 2 minutach zalatwione. Chociaz czemu konto vat nie jest od razu aktywne to nie rozumiem ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@ZespolmBanku: pozwolę sobie Was zawołać w tym wątku, bo mam obecnie identyczny problem - nieaktywne konto VAT.

Zadzwoniłem na mLinię i powiedziano mi, że konto istotnie jest nieaktywne i żeby je aktywować muszę się udać do placówki i podpisać jakieś dokumenty. To faktycznie jest konieczne?

Konto firmowe zakładałem przy okazji zakładania firmy z mBankiem.
  • Odpowiedz
@ppqa: gdyby ktoś miał podobny problem i znalazł ten post: otóż w/w wymóg "podpisania umowy na konto VAT" to była jakaś bzdura wymyślona przez konsultantkę.

Zadzwoniłem dzisiaj ponownie na mLinię i od ręki zdjęto mi blokadę z konta VAT.
  • Odpowiedz