Wpis z mikrobloga

  • 104
W październiku 2017 roku system metra w Szanghaju miał długość 588 km, zaś do 2020 roku planowane jest wydłużenie sieci do 830 km.

Powiedzcie mi, ale zupełnie szczerze, jak to jest możliwe, że w Szanghaju od 1993 do 2017 wybudowano 588km systemu metra, a w Warszawie od dnia oddania pierwszego fragmentu w chyba 1995 oddano łącznie 29km? :D. Przecież to jest żałosne.

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Szanghaju#/media/Plik%3ASHM_evolution_mid.gif

#warszawa #metro #chiny #szanghaj #shanghai #transport #technologia
Pobierz Meph1k - W październiku 2017 roku system metra w Szanghaju miał długość 588 km, zaś d...
źródło: comment_BseRTaT6bedUBducZpCcPtCNWaCcgMIM.jpg
  • 42
@CliffVasquez: ale nie porównuj autobusów i tramwajów do metra bo to zupełnie inna forma transportu. Metra w Warszawie brakuje. Są zajebiste walki z ziemiami przy przystankach powstających itd. To zreszta jak bardzo skorumpowany jest urząd warszawski pokazują afery np te z kamienicami.
@CliffVasquez: ja patrze na szybkość podróży po sporym obszarze terenu. No jakbym miał z południa na północ Warszawy jechać tramwajem to wolałbym rzucić się pod niego xD bezsensowne tracenie czasu. A metro jest już fajna alternatywa np względem auta w takim przypadku
Byłam w Szanghaju i komunikacja miejska jest o wiele lepsza w Warszawie


@Aedemkun: bo tam na krótkie odległości jeździ się rowerami miejskimi a na długie metrem. Jak masz "daleko" do przystanku metra to bierzesz rower i dojeżdżasz do metra. Proste i skuteczne.
@Meph1k: bo u nas wygląda to tak

Bóg postanowił wybudować nową bramę do Nieba. Ogłosił przetarg.
Zgłasza się Turek- zbuduję bramę za 20 tysięcy, pan Bóg pyta czemu tak drogo, na co Turek-10 tys na materiał i 10 tys na robociznę.
Zgłasza się Niemiec - 40 tysięcy, pan Bóg-czemu tak drogo?- 20 tys na porządne materiały i 20 tys na porządną robociznę
Zgłasza się Polak - 60 tys, pan Bóg robi
@Meph1k: według mnie powody dość prozaiczne: własność gruntów, procedury preferujące interes publiczny nad prywatnym, wielkość miasta, mniejsze ograniczenia historycznym zabudowaniem i urbanistyką, priorytet rozwoju metra nad alternatywnymi środkami (np. brak tramwajów), system kontroli nad lokalnymi politykami i dopiero na końcu kasa