Wpis z mikrobloga

Artykuł z NY Times'a o sytuacji w fabryce Tesli. Sporo biadolenia ale kilka ciekawostek można wyłapać, a do tego fajne zdjęcia. Szczególnie interesująca jest informacja o tym, iż Elon o 3 w nocy przeprogramowywał linię malującą. Wcześniej Elon śruby dokręcał na linii montażowej. Do tego dokłada się dzisiejszy "przeciek" iż linia malująca nie jest już wąskim gardłem. Przypadek? Nie sądzę. ;P

https://www.nytimes.com/2018/06/30/business/tesla-factory-musk.html

https://old.reddit.com/r/teslamotors/comments/8v2i42/paint_shop_no_longer_a_bottleneck/

I ta wcale-nie-informacja od tych 2 stażystów których Elon sam zatrudnił jako specjalistów od usuwania zatorów. :)
https://old.reddit.com/r/teslamotors/comments/8v3552/mc_on_instagram_4998_4999_you_get_the_idea/

I look down the line a bit and there's Elon, torquing bolts.

At 3 a.m. on Thursday, the time Tesla made him available for a telephone interview, he said he was trying to fix a glitch in the part of the plant where the Model 3 is painted.


https://old.reddit.com/r/teslamotors/comments/8t0mzg/

In the Twitter thread Elon confirmed that he was personally working on GA4:

"Yeah, but I’m not sure what the big deal is. I like building things. If that ends up being useful work too, even better."

Later in the discussion Elon lists a number of things he has built in the past:

"When I was a kid, I built model airplanes, trainsets, rockets (mixed my own powder), explosives (kinda surprised I still have all fingers), a radio, lots of software. Built a primitive MRI machine in college."


#tesla #elon #elonmusk #model3 #fabryka #samochody #motoryzacja #technologia #samochodyelektryczne
anon-anon - Artykuł z NY Times'a o sytuacji w fabryce Tesli. Sporo biadolenia ale kil...

źródło: comment_OQkw3OFECwfnYtDKGdZuO57kbsZDrvgf.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
Tutaj tweet o rozwiązaniu problemów z malowaniem aut.
Brzmi tak samo ja wcześniejsza (szybko usunięta) informacje o tym, że Gigafactory w Nevadzie osiągnęła produkcję 5000 akumulatorów.
Wracając do NYTimes, informacja o tym, że nie ma już też problemów z łączeniem akumulatorów z resztą auta i jest to w pełni automatyczny proces też jest warta zauważenia:

In some instances, Tesla’s gamble on automation has paid off. A separate production line that makes the
anon-anon - Tutaj tweet o rozwiązaniu problemów z malowaniem aut.
Brzmi tak samo ja ...

źródło: comment_fqbDZXJ7gRKru2Joa7yEUtivGUrRpDf2.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Szczególnie interesująca jest informacja o tym, iż Elon o 3 w nocy przeprogramowywał linię malującą. Wcześniej Elon śruby dokręcał na linii montażowej.


@anon-anon: stacja dziesiąta, Elon gołymi rękami kopie lit w Zimbabwe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Leafa MY2019


@Neoplan: Popatrzyłem jak tenże Leaf się prezentuje... i raczej nie bardzo. Nieciekawa i archaiczna linia - chyba odkupili od Hondy maszyny do produkcji Civica z 2002, bo wygląda prawie identycznie, tylko z bardziej oszpeconym przodem.
  • Odpowiedz
@GaiusBaltar: To jest kwestia gustu, ale dla mnie wygląda lepiej niż Tesla, przypominająca jakąś koreańską mydelniczkę. Bardziej chodziło mi o zaufanie klientów - mówię o zwykłym użytkowniku samochodu a nie fanboju muska.
Wybierze produkt jednego z większych japońskich koncernów istniejących od lat, czy problematyczne auto od gościa który ciągle coś obiecuje ale ze wszystkim ma kłopoty i nie potrafi dotrzymać niczgeo co obiecał?
  • Odpowiedz
@xetrov: #elonizm na 110% normy ;).
P.S. Kobalt niech w Kongo kopie a nie lit. Litu mamy na miliardy samochodów w bardzo łatwo dostępnych złożach i na tysiące jak nie miliony miliardów w oceanach.

@Neoplan:

Nissan wprowadzi Leafa MY2019 z zasięgiem jak Tesla 3, to Musk może się już właściwie zwijać


Ha ha. Poklepałbym cię po główce jak 3 letnie dziecko które się chwali za namalowanie słoneczka i domku kredkami
  • Odpowiedz
@Neoplan: Mówisz o następcy leaf 2018, w którym nie dali chłodzenia baterii, przez co auto nie nadaje się zupełnie na trasy wymagające > 2-3 ładowań.
Nawet jak po drodze masz pełno szybkich ładowarek to jesteś ograniczony co do mocy ładowania i "zabijasz" baterię temperaturą.

A producent udaje, że problemu nie ma i "dotyczy niewielkiej ilości samochodów".
  • Odpowiedz
@Neoplan: Leaf powiadasz? Hmm... To ja może przytoczę obecne problemy Leafów:
- problemy z ładowaniem (brak systemu TMS odpowiedzialnego za zarządzanie temperaturą baterii);
- problemy z bateriami (po 300 000 km bateria ma ~50% pojemności, w przypadku Tesli - ~+90% pojemności baterii po ~600 000 km).
I jeżeli twierdzisz, że LG, który dostarcza baterie do Leafów, w rok nauczy się robić baterie na poziomie Tesli to myślę, że powinieneś się
  • Odpowiedz
@Line-Storm: @MisiekD: Co by nie być nieobiektywnym Leaf 2019 ma sporo zmienić i najprawdopodobniej zastosuje już rozwiązania na czasie.(1) Niewątpliwie będzie cieszył się zainteresowaniem w EU gdy Tesla jeszcze nie będzie u nas Modelu 3 sprzedawać ;) Wracając do Fremont; wczorajszy zwiad z drona ;) . Od 2:15 widać "namiot" gdzie jest nowa linia montażowa. https://youtu.be/oQ2oXD9DW2Q?t=135

(1) https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/24/590x/secondary/Nissan-Leaf-2018-2019-1183173.jpg
anon-anon - @Line-Storm: @MisiekD: Co by nie być nieobiektywnym Leaf 2019 ma sporo zm...
  • Odpowiedz
@Neoplan: chyba tylko w eu bo tesla ten rynek ma troche w d... Tak poza tym to.Leaf nie ma startu do Tesli, no chyba ze w modelu 2019 naprawia chociaz ladowanie ...
  • Odpowiedz