Wpis z mikrobloga

zgłupiałem - ojciec oddał samochód do mechanika bo wskazówka temperatury nie osiągała połowy pełnego zakresu (podejrzewam, że 90 stopni), a ten stwierdził, że jest wszystko w porządku bo ten silnik ma osiągać 80 stopni.

auto to #toyota #avensis II (#t25) 1.6 benzyna - ktoś potwierdzi/zaprzeczy?
To nie jest tak, że każdy taki klasyczny silnik ma mieć 90 stopni?

#motoryzacja #samochody #pytanie #mechanikasamochodowa
  • 11
@wxx71: no nie, termostat jest po to zeby utrzymywac optymalna temperature dla silnika, otwiera sie i przymyka zeby utrzymywac temperature najbardziej zblizona do tej oczekiwanej temperatury pracy, a kiedy jest za goraco i praca samego termostatu nie wystarcza, to ostatnim ratunkiem przed przegrzaniem jest wentylator chlodnicy i najlepsza sytuacja jest wtedy kiedy wentylator nie musi sie nigdy wlaczac
to ze normalnie latasz na 93-95 stopniach oznacza tylko tyle ze termostat sam
@Norskee: No nie. U mnie takie temperatury to normalne robocze, mimo, że termostat otwiera na duży obieg już 10 stopni wcześniej. Termostat nie przymyka się żeby utrzymać tą "idealna" temperaturę. Tak robi tylko elektryczny termostat z mapa. Normalny po prostu hamuje wzrost temperatury otwierając się na duży obieg do chłodnicy itd. Sam niczego nie reguluje oprócz tego, że zmienia obieg.
@wxx71: XDDDDDD CO XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd
optymalna temperatura płynu to zalozny 90 stopni. Płyn ma poniżej 90 stopni termostat jest zamknięty, mamy mały obieg. Temperatura wzrasta zbliża się do 90 stopni, termostat się delikantnie otwiera zaczyna wpuszczac czesc plynu z duzego obiegu i w ten sposob termostat zawsze utrzymuje 90 stopni - to jest sytuacja idealna. Oczywiście raz mocniej depniemy, raz słabiej, raz jest cieplej, a raz zimniej i takiej sytuacji nigdy nie