Aktywne Wpisy
Jestem programistą z 4 letnim doświadczeniem. Które auto z salonu? Wszystkie 1.5 benzyna 150 KM. Golf manual, reszta automat.
Mam już różne oferty na Golfa z salonów, ale w sumie to trochę większym kosztem można mieć A3... a znów trochę większym A4...
Zawołam was end of week co kupiłem.
#samochody #motoryzacja #audi #volkswagen #golf #carboners #mechanikasamochodowa #programowanie
Mam już różne oferty na Golfa z salonów, ale w sumie to trochę większym kosztem można mieć A3... a znów trochę większym A4...
Zawołam was end of week co kupiłem.
#samochody #motoryzacja #audi #volkswagen #golf #carboners #mechanikasamochodowa #programowanie
Które?
- Golf 8 (120k PLN) 30.6% (76)
- A3 (140k PLN) 19.0% (47)
- A4 (160k PLN) 50.4% (125)
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Arma znana jest z tego, że optymalizacja jest tragiczna. Jest trochę więcej obiektów na mapie - robi się pokaz slajdów, a procesor oraz GPU lodówka...
Jest pewien projekt, żeby linuksiarze mogli pograć na pingwinie w nowsze gry za pomocą wine:
https://github.com/doitsujin/dxvk < warstwa tłumaczeń dx11 > Vulkan API
https://github.com/Joshua-Ashton/dxup < warstwa tłumaczeń dx10 > dx11
Słyszałem, że gry - pomimo iż na Linuksie z wydajnością póki co wychodzi różnie - dużo lepiej wykorzystują CPU.
Optymalizacja CPU? Arma? Hmmm...
Gdzieś wyczytałem: "Jeżeli biblioteki działają pod Wine powinny równie dobrze działać pod Windowsem"
Postanowiłem trochę pogrzebać. Zainstalowałem: https://vulkan.lunarg.com/sdk/home najnowszą wersję vulkana i wrzuciłem dllki dxvk do folderu z Armą iii.... kupa: https://github.com/doitsujin/dxvk/issues/349#issuecomment-395145159
Poczytałem, pogrzebałem. Okazało się, że leniwce z Bohemii używają dx11 tylko do symulacji oświetlenia xD, reszta to pozostałości z poprzednich wersji silnika napisanego pod DX10. Na Linuksie działa bez zająknięcia, ponieważ Wine używa domyślnie własnej implementacji directX. Na Windzie odpytując funkcje z dx10 zderza się ze ścianą.
https://www.youtube.com/watch?v=pwD4fvB4eZw
Więc do akcji wkroczył dxup, które i te biblioteki tłumaczy dla Vulkana. Teraz jak wygląda sytuacja:
- wzrost fpsów dość pokaźny (podczas kiedy inni mieli 40 fps ja miałem koło 60)
- przy dużej ilości obiektów klatki spadają do 35-40 (inni 30-35)
- nie działają niektóre opcje graficzne (trzeba brać poprawkę na to, że DXUP oraz DXVK wciąż są w becie). Jeszcze nie wiem jakie, trzeba by było poczytać i poeksperytmentować.
- BattleEye (jak i inne systemy anti-cheat) odrzucają biblioteki (tak więc, jak ktoś chce używać DXVK na innych grach multi musi się liczyć z możliwością bana.
- biblioteki gryzą się z injectami z Overlayów (np. z EVGA Precision, SteamAPI)
Jeżeli kogoś to interesuje i chciałby poeksperymentować:
- Zainstaluj Vulkan SDK ze strony: https://vulkan.lunarg.com/sdk/home
- Pobierz wersje 0.51 dxvk oraz 0.39 dxup z ww stron (instalacja: postępuj wg instrukcji) lub pobierz przygotowany przeze mnie zestaw bibliotek: https://drive.google.com/file/d/1tXw_h-oA1VqNOFNGFsTdjQuLtTxxV_5f/view?usp=sharing a zawartość wrzuć do folderu z Armą.
- uruchom Launchera i wyłącz BattleEye
- uruchom Armę
UWAGI:
- OSD DXVK włącza się tworząc zmienną środowiskową DXVK_HUD=1 (jak ktoś chce podejrzeć fpsy)
- warto przed przekopiowaniem bibliotek do folderu z Armą wyłączyć bajery graficzne (tak jak już wspominałem nie wszytko działa, a nie wszystko jeszcze przetestowałem).
Miłej gry życzę :)
Przy uruchamianiu Army Multisampling musi być wyłączony (można go włączyć już na uruchomionej grze).
Manipulation of Direct3D libraries in multi-player games may be considered cheating and can get your account banned. This may also apply to single-player games with an embedded or dedicated multiplayer portion. Use at your own risk.
No tak napisałem, tylko po polsku i krócej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora