Wpis z mikrobloga

@EugeniuszGeniusz:
Hm, znaczy się najpierw zapisać coś nieczytelnie, żeby ktoś źle odczytał i się pomylił, a potem się śmiać. No można.

Za szczeniaka miałem problemy z matematyką, a przynajmniej tak mi się wtedy wydawało. Okazało się, że źle mi się wydawało. Po prostu bardzo nieczytelnie pisałem i robiłem frustrującą ilość pomyłek polegających na błędnym odczytaniu tego co sam napisałem.

Ktoś mi zwrócił na to uwagę, zacząłem inaczej pisać i problem zniknął, okazało się, że zawsze umiałem dobrze liczyć, nie umiałem tylko dobrze pisać ;) Podobnie było z rysunkami w geometrii. Bałem się geometrii dopóki nie nauczyłem się poprawnie rysować trójkątów i
  • Odpowiedz
Wolfram liczy od lewej do prawej w sytuacji * i / bo TAK SIE WYKONUJE OPERACJE w takim przypadku.
PEMDAS
Parentheses (simplify inside 'em)
Exponents
Multiplication and Division (from left to right)
Addition and Subtraction (from left to right)
  • Odpowiedz
@Ha2O: kwestia interpretacji zapisu ¯\_(ツ)_/¯ . Dla mnie zapis z tego przykładu jest równoznaczny z 6/(2(2+1)) bo interpretuje tą 2 jako część wspólna wyciągnieta z nawiasu, dlatego na studiach nie dzieli sie za pomocą znaku dzielenia tylko za pomocą ułamków.
  • Odpowiedz
@kaszlakmain: #!$%@? zapis. #!$%@? zadane pytanie. Odpowiedzi 1 i 9 są tak samo dobre i tak samo złe.

To jest mnożenie niejawne i czasem się przyjmuje, że ma pierwszeństwo przed dzieleniem, a czasem nie. Oba sposoby są poprawne. Zadaniem pytającego jest powiedzieć jakiej konwencji używa. Inaczej to jest zagadka typu "o jakiej liczbie myślę?"
  • Odpowiedz
@Jelonke: To nie jest sztuczka. Żeby zrobić tą "sztuczkę" trzeba najpierw założyć konkretną kolejność. Jak już założysz kolejność to dalej wszystko jest jasne. Nikt z tym co jest dalej nie ma problemu. Nic nie wyjaśniłeś.

Cały problem jest z tym jaką kolejność przyjąć, bo można tą i tą.
  • Odpowiedz