Mercedes Benz 280 SLPagoda W113 (1967–1971) 2,8l R6 170KM 0-100 km/h - 9s
W113 Pagoda zastąpił w 1963 roku model, 190 SL R121. Na początku produkcji oferowana była jednostka o pojemności 2,3l oferująca 150KM. Następnie po 3 latach została zastąpiona silnikiem rozwierconym do 2,5l. Co ciekawe dostarczał on dokładnie taką samą moc maksymalną, ale za to maksymalny moment obrotowy dostępny był przy dużo mniejszej prędkości obrotowej, co przyczyniło się na poprawę osiągów., Nowością w 250SL były także hamulce tarczowe. Wersja ta oferowana była tylko 1 rok by ostatecznie w 1968 roku ustąpić miejsca finalnej jednoste 2,8l 170KM. Wszystkie silniki to rzędowe wolnossące sześciocylindrowce.
Większość produkcji 280SL (13 000 z 24 000) trafiła na rynek amerykański stąd dominowały skrzynie automatyczne. Tu parząc po zderzakach i manualu na 90% mamy europejską sztukę.
@superduck: tablica rejestracyjna jest niezgodna z rozporządzeniem, max 2 ostatnie znaki to mogą być cyfry. Albo ubłagał albo przekupił, uwagi nikt nie zwroci ale rozporządzenie mowi jasno :p
@superduck: stary wzrór literki W sugeruje ze to min 15 lat temu wydane, pewnie nawet i początki białych tablic i nawet urzędy nie wiedzialy do konca co i jak
Ostatnio wsiąkłem w temat zarówno UFO jak i UAP i mam do was całkowicie poważne pytanie, mieliście w swoim życiu jakieś doświadczenia z potencjalnymi obiektami pochodzenia pozaziemskiego? #ufo #uap
2,8l R6 170KM
0-100 km/h - 9s
W113 Pagoda zastąpił w 1963 roku model, 190 SL R121. Na początku produkcji oferowana była jednostka o pojemności 2,3l oferująca 150KM. Następnie po 3 latach została zastąpiona silnikiem rozwierconym do 2,5l. Co ciekawe dostarczał on dokładnie taką samą moc maksymalną, ale za to maksymalny moment obrotowy dostępny był przy dużo mniejszej prędkości obrotowej, co przyczyniło się na poprawę osiągów., Nowością w 250SL były także hamulce tarczowe. Wersja ta oferowana była tylko 1 rok by ostatecznie w 1968 roku ustąpić miejsca finalnej jednoste 2,8l 170KM. Wszystkie silniki to rzędowe wolnossące sześciocylindrowce.
Większość produkcji 280SL (13 000 z 24 000) trafiła na rynek amerykański stąd dominowały skrzynie automatyczne. Tu parząc po zderzakach i manualu na 90% mamy europejską sztukę.
W 1971 roku model został zastąpiony dużo większym, mocniejszym i bezpieczeniejszym R107. Rzędowe szóstki zastąpiono widlastymi ósemkami.
-----------------------------------------------------------------------
#carpedia - czyli moje spoty z jakimś dodatkowym opisem <--- obserwuj/czarnolistuj
#ciekawostki #mojezdjecie
#carboners #carspotting #mercedes #sl #w113 #280sl #pagoda #mercedesspam #warszawa #klasykimotoryzacji
R6 to tylko 2.8 i 3.0
Samochod ten byl wowczas symbolem zamoznosci, celebryci tym jezdzili. Wiec wybor V8 byl naturalny.
Ale, nadal mozna bylo miec z silnikiem R6 jak ktos chcial:)
Ciekawe jak do tego doszło.