Wpis z mikrobloga

Mercedes Benz 280 SL Pagoda W113 (1967–1971)
2,8l R6 170KM
0-100 km/h - 9s

W113 Pagoda zastąpił w 1963 roku model, 190 SL R121. Na początku produkcji oferowana była jednostka o pojemności 2,3l oferująca 150KM. Następnie po 3 latach została zastąpiona silnikiem rozwierconym do 2,5l. Co ciekawe dostarczał on dokładnie taką samą moc maksymalną, ale za to maksymalny moment obrotowy dostępny był przy dużo mniejszej prędkości obrotowej, co przyczyniło się na poprawę osiągów., Nowością w 250SL były także hamulce tarczowe. Wersja ta oferowana była tylko 1 rok by ostatecznie w 1968 roku ustąpić miejsca finalnej jednoste 2,8l 170KM. Wszystkie silniki to rzędowe wolnossące sześciocylindrowce.

Większość produkcji 280SL (13 000 z 24 000) trafiła na rynek amerykański stąd dominowały skrzynie automatyczne. Tu parząc po zderzakach i manualu na 90% mamy europejską sztukę.

W 1971 roku model został zastąpiony dużo większym, mocniejszym i bezpieczeniejszym R107. Rzędowe szóstki zastąpiono widlastymi ósemkami.
-----------------------------------------------------------------------
#carpedia - czyli moje spoty z jakimś dodatkowym opisem <--- obserwuj/czarnolistuj
#ciekawostki #mojezdjecie
#carboners #carspotting #mercedes #sl #w113 #280sl #pagoda #mercedesspam #warszawa #klasykimotoryzacji
Pobierz superduck - Mercedes Benz 280 SL Pagoda W113 (1967–1971)
2,8l R6 170KM
0-100 km/h - 9...
źródło: comment_johDW1mesPuAz9I4KuqmitRxA2pAEeMY.jpg
  • 10
@superduck zgadza sie. Poza tym gama V8 to szesc jednostek od 3.5 do 5.6L.
R6 to tylko 2.8 i 3.0

Samochod ten byl wowczas symbolem zamoznosci, celebryci tym jezdzili. Wiec wybor V8 byl naturalny.

Ale, nadal mozna bylo miec z silnikiem R6 jak ktos chcial:)