#anonimowemirkowyznania Napiszę anonimowo, bo dużo było śmiechu u ludzi ze środowiska, jak powiedziałem, że jestem po studiach humanistycznych i zamierzam zostać programistą. Zostawiłem pracę w urzędzie i od października robiłem po kilka-kilkanaście godzin dziennie (oczywiście z wyjątkami). Język, który wybrałem to C++. Polatałem po randomowych kursach, w wolnych chwilach bawiłem się na Codewars, przeczytałem Opus Magnum Grębosza (dużo opinii, że gorsza od Bjarne, ale Grębosza czyta się jak powieść) i budowałem portfolio. Kilka gier w ASCII potem apki przy użyciu SFML i QT. W każdym razie zaproszono mnie na rozmowę w dużej firmie z branży automotive i po kilku dniach dostałem telefon, że oferują mi stanowisko junior i od sierpnia ruszam do pracy jako korposzczur. Piszę bo zauważyłem, że w Polsce często się wyśmiewa ludzi, którzy nie są po technicznych studiach, a chcą iść w tym kierunku. W każdym razie można i cieszę się jak p------y ( ͡º͜ʖ͡º) #naukaprogramowania #programista15k #pracbaza
w Polsce często się wyśmiewa ludzi, którzy nie są po technicznych studiach, a chcą iść w tym kierunku
@AnonimoweMirkoWyznania: jak ktoś to łapie, to zostanie programistą nawet będąc z zawodu baletnicą. Nieraz się dziwiłem, że ludzie nie walą do IT drzwiami i oknami, kiedy tu wystarczy naprawdę minimalne wyczucie programistycznego myślenia + chęć do nauki żeby się zahaczyć a potem piąć wyżej, jeśli nie jako programista, to w bliskich okolicach,
kiedy tu wystarczy naprawdę minimalne wyczucie programistycznego myślenia + chęć do nauki żeby się zahaczyć a potem piąć wyżej, jeśli nie jako programista, to w bliskich okolicach, też świetnie płatnych
Tutaj bym dyskutował. Bardzo ciężko znaleźć kogoś z tym minimalnym wyczuciem programistycznego myślenia. Nie wiem skąd to powiedzenie, że w IT jest tak super łatwo