Wpis z mikrobloga

  • 113
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2016 - ...)
2,9l V6 twinturbo 510KM
0-100 km/h - 3,8s

Najszybszy SUV na Nurburging - 7:51.7. Poprzedni rekord 7:59.74 od 2015 roku należał do Porsche Cayenne Turbo S. Stelvio Q czasem bije nie tylko wszystkie SUVy. Nieznacznie gorsze czasy miały "zwykłe" BMW M3 i M4. Co więcej w sprincie do setki Stelvio jest szybsze od sporo lżejszej Giulii Quadrifoglio.

Podstawowa Stelvio w dieslu kosztuje 171 700 PLN, za wersję Quadrifoglio zapłacić minimum 404 800 PLN. To tylko 20k więcej niż Giulia Q. Za podobne pieniądze można mieć sporo słabsze Porsche Macan Turbo, by mieć podobne osiągi trzeba sięgnąć po Mercedesa GLC 63S (cenny rozpoczynają się o 426 100 PLN.

Trochę nazwologii:
Quadrifoglio - Czyli zielona czterolistna koniczyna, kojarzona, która po raz pierwszy pojawiła się na masce Alfy Romeo 95 lat temu podczas wyścigu Targa Florio. Przez lata koniczyna trafiała na różne modele Alfy, mniej lub bardziej seryjne, ale tym razem pasuje jak ulał.
Nazwa modelu Stelvio to nazwa najwyższej przełęczy we włoskich alpach wschodnich. Alfa Romeo Stelvio Q to idealne auto na tamtejsze serpentyny ( ͡° ͜ʖ ͡°)

------------------------------------------------------------------------
#carpedia - czyli moje spoty z jakimś dodatkowym opisem <--- obserwuj/czarnolistuj
#ciekawostki
#carboners #carspotting #alfaromeo #stelvio #warszawa #forzaitalia #v6
superduck - Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2016 - ...)
2,9l V6 twinturbo 510KM
0-10...

źródło: comment_rtzVjXrofut9dQTte1HfM3BEs13gZhS9.jpg

Pobierz
  • 39
  • Odpowiedz
ż za jakie


@superduck: Nie no super sprawa, nie czepiam się alfy, ale skoro już tak wszyscy na siłę porownują do innych samochodów wskazując minimalnie mniejszą cenę to kisnę. Nikt mi nie wmówi, że GLC 63S nie jest wart tych 5% róznicy w cenie minimalnej xD
  • Odpowiedz
@WuKaeR: a to dobre pytanie co jest lepsze.

Merc na pewno będzie miał lepiej wykonane wnętrze i będzie bardziej komfortowy, Stelvio może się lepiej prowadzić.
(Rekord na Nurbrurging nie jest przypadkowy, a jak AMG by go pokonało to ujawniliby to jeszcze przed premierą).

Obydwa będą brzmieć świetnie AMG i Ferrari potrafią to robić.Trzeba poczekać na sensowny test porównawczy.
  • Odpowiedz
@mun88: Ktoś zdecydował się nim zasuwać po torze na czas i się tym chwalić, więc jednak pozwolę sobie porównywać z klasycznymi samochodami.
Jakbym chciał sobie kupić przyzwoity samochód który jednocześnie #!$%@? to pewnie wziąłbym sobie Volvo S60 Polestar albo BMW M3 najlepiej w wersji CLS, a nie jakiegoś SUVa... Do tego jeszcze jakoś design tego auta do mnie nie przemawia. Zdecydowanie wolę design BMW X3/X5, Jaguara F-Pace czy Volvo XC60.
  • Odpowiedz