Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1321
xD
Nadal istnieją ludzie, którzy obrzucają gównem kanarów.
Jak można zarzucać cokolwiek osobom, które sprawdzają czy z komunikacji nie korzystają złodzieje? To tak jakby ktoś miał pretensje do sprzedawcy w sklepie, że ten chroni swojego towaru i nie pozwala nic wynosić ze sklepu bez zapłaty.

##!$%@? #podludzie #pracbaza
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Ptrg: wiedząc, że są korki przewoźnik mógłby mieć bilety na liczbę minut lub przystanków, czyli gwarantowany przewóz wskazanej liczby przystanków, a kawałek dalej gdyby akurat było luźniej i jeszcze zostało kilka minut. Takie rozwiązanie byłoby przyjaźniejsze klientom.

Mimo zgody na regulamin można go krytykować. Oczywiście skoro jest taki, to trzeba brać na zapas dodatkowe bilety. Lub kupić sobie auto lub rower, będzie wygodniej niż pilnowanie wszystkich zasad przewoźnika, ale nie
  • Odpowiedz
  • 0
@Ptrg kiedyś stałam pomiędzy pętla a pierwszym przystankiem 15 minut bez możliwości wyjścia z tramwaju. Gdybym miała wtedy skasowany bilet 10-minutowy (Poznan) to wg Ciebie zasłużyłam na mandat, bo zgodzilam się na regulamin?
  • Odpowiedz
@mojwa: Jeżeli regulamin bierze pod uwagę takie sytuacje to nie, jeżeli nie bierze to tak, nie ma znaczenia dlaczego masz nieważny bilet, jedziesz tramwajem bez ważnego biletu co jest karane mandatem. Po skasowaniu biletu dla kontrolera nie ma znaczenia czy w te 10 minut przejechałaś 100 metrów, 1000 metrów czy całe miasto, jeżeli nie masz ważnego biletu dostajesz mandat, regulamin są w tym wypadku dość prosto napisane i w większości
  • Odpowiedz
  • 0
@Ptrg ale można być człowiekiem, a można być szują, która wykorzystuje takie sytuacje. Ja uważam że regulamin to jedno, a życie to drugie.
  • Odpowiedz
@mojwa: Czy jak tramwaj będzie stał 2 minuty na przystanku bo będzie jakiś problem z pasażerami to też pojedziesz 2 minuty dalej ? Liczy się rzeczywisty czas przejazdu właśnie po to by nie wchodzić w przyczyny wydłużonego przejazdu. Działa też w drugą stronę bo w przypadku w którym trasa według rozkładu trwa 12 minut a tramwaj pojedzie 10 to nie musisz odpalać kolejnego biletu bo zgodnie z rozkładem byś jeszcze
  • Odpowiedz
@mojwa: Rozumiem po prostu nie uznaje go za zbyt dobry, kontroler by "być człowiekiem" musiałby pytać każdego pasażera czemu nie ma biletu/czemu już mu się bilet skończył, kontrola ma trwać od przystanku do następnego przystanku czyli 2-3 minuty i raczej nie ma czasu na takie przepytywanie. Kontroler musi jeszcze oceniać czy ten powód jest dostateczny czy nie, dochodziło by do tego, że dla jednego kontrolera coś jest a dla drugiego
  • Odpowiedz
  • 0
@Ptrg przecież nie musi pytać każdego pasazera, bo korek równo dotyczy wszystkich. Czy tam postój z powodu złych warunkow.
  • Odpowiedz
A jak to sprawdzić jak kontrola będzie 3 przystanki dalej i jeszcze się przesiadłaś ? Jak sprawdzi czy mówisz prawdę a nie chcesz po prostu jechać za darmo ? Musiałby albo na bieżąco sprawdzać wszystkie przestoje i awarie jakie się dzieją w mieście albo dzwonić i potwierdzać twoją historie, strata czasu i bezsensowne wydłużanie kontroli.
Inna sprawa jak długi postój się kwalifikuje, jednominutowy ? Dwuminutowy ? Co się kwalifikuje jako normalna część
  • Odpowiedz
  • 0
@Ptrg ta zasada jest wygodna tylko i wyłącznie dla kanarow.
Prosta zasada - liczy się orientacyjny czas przejazdu, a na bilecie wybija się przystanek, na którym wsiadles. W przypadku przesiadki można np dodatkowo kasować bilet z drugiej strony.
Da się rozwiązać sprawę od strony regulaminu. Ale też kanar gdy widzi że był korek jak cholera a komuś się bilet skończył 3 minuty temu i nie miał fizycznej możliwości wtedy wysiąść -
  • Odpowiedz
@mojwa: Taka zasada jest stosowana bo jest zwyczajnie najprostsza. Wsiadasz, odbijasz bilet i możesz przebywać w komunikacji przez x minut, nie musisz nic więcej robić tylko patrzeć na zegarek. Łatwe do realizacji, łatwe to kontroli.

Twoje rozwiązanie wprowadza dodatkowe problemy, kontroler musi sprawdzać dodatkowo na jakim przystanku wsiadłaś, sprawdzić czy na drugiej stronie biletu jest przesiadka, sprawdzić czas przejazdu z rozkładu który minął w trakcie pierwszej podróży, sprawdzić czas rozkładu
  • Odpowiedz
  • 0
@Ptrg łatwe do realizacji, totalnie antyklienckie. No ale przecież pasażer nie jest klientem, jest petentem.
Co ma zrobić osoba która stała 10 minut pomiędzy przystankami i skończył jej się bilet? Oczywiście poza zapłaceniem mandatu.
  • Odpowiedz
@mojwa: No nie wiem, mieć dodatkowy bilet ? Jak się jeździ komunikacją za pomocą biletów to zawsze warto mieć dodatkowy bilet na różnego rodzaju sytuacje typu korki czy inna awaria.
Inna sprawa, jak często rzeczywiście stoi się z powodu awarii ? Jeżdżę komunikacja regularnie i jakbym miał policzyć to pewnie stałem mniej niż raz na miesiąc.
  • Odpowiedz
  • 0
@Ptrg cały czas rozbijamy się o to że kanar może być człowiekiem i machnac ręka na to że komus się bilet skończył 2 minuty temu a był korek, a może być sluzbista. Sluzbistow nikt nie lubi. No i tyle.
  • Odpowiedz