Wpis z mikrobloga

@kw401: noo trochę dziwnie rozmieszczone biegi, ale może chodzić o to, że trzeci bieg jest rzadko używany, bo można spokojnie z 2 na 4 wrzucić.
  • Odpowiedz
@Eternit_z_azbestu: 30 to jeździłem za czasów gdy biegi mi ojciec wrzucał, a ja tylko sprzęgło naciskałem jak trzeba było się zatrzymać :P

A tak serio to nie jest coś w rodzaju podziału na biegi polowe i drogowe? U góry R-1-2-3 jako polowe, a u dołu drogowe.
  • Odpowiedz
@Eternit_z_azbestu: I tak nic nie przebije MTZ-a 82 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Żeby przerzucić np. z jedynki na dwójkę, trzeba wykonać w sumie sześć ruchów - najpierw na luz, potem do oporu w lewo, później w przód, następnie z powrotem na środek, potem do oporu w prawo, na koniec do przodu. Żeby było śmieszniej - ja mam jakąś dziwną wersję, bo u mnie nie rusza się
k.....1 - @Eternitzazbestu: I tak nic nie przebije MTZ-a 82 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Żeby przerzuc...

źródło: comment_GOstQWuMrQxe3AjaLumiSwfynA4cXITp.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@kw401: bo skrzynie ciągników są ciekawsze niż samochodowe, zwłaszcza dla osób, które nigdy ciągnikiem nie jeździły i myślą, że biegi przełącza się jak w samochodzie osobowym :)
  • Odpowiedz
@Night_Shift_Supervisor: Zajebiście biegi to ma 60-tka, pyk, pyk przy kierownicy jak w starym amerykańcu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szkoda tylko że tak wyją te zwolnice xD
@gucias: Jup polowe i drogowe, ale ten lewarek miał tak zajebistą precyzję że, często nie wiedziałem co wbijałem xD Ale ze mnie traktorzysta amator bo tylko z rzadka jeździłem u wuja na gospodarstwie.
  • Odpowiedz
@gucias: W sumie w nowszych ciągnikach marek zachodnich przełącza się podobnie, jak w samochodach - np. w Zetorze Forterra 115 są cztery biegi, ułożone tak, jak w samochodzie. Różnica jest taka, że do wstecznego jest osobna wajcha, no i jest przełącznik biegów polowych/szosowych. To spore uproszczenie w porównaniu choćby np. ze wspomnianym MTZ-em ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A już totalny kosmos jest w nowoczesnych ciągnikach poważnych
  • Odpowiedz