Wpis z mikrobloga

@erwit: z rozmawialem troche o tym z przedsiebiorcą, ktory sprowadza rzeczy z chin wlasnie do DEU, mowil, ze transport do chin jest bardzo oplacalny bo kontenery, nie wazne czy kolejowe czy morskie zazwyczaj wraaja puste, czyli nie sa liczone jako kursy kontenerowe. dodam jeszcze, ze jak masz pomysl to bardzo tanio mozesz wysylac swoje itemy do chin, to swietny interes, ale cóż jak jedyne czego oni od nas chcą to bursztyn
@Polankowicz: a tak serio, to sam sie kiedys nad tym zastanawialem i jedyne co mialem w glowie to wlasnie bursztyn. Z reszta z Europy są eksportowane czesto ciągniki do Chin, nie pamietam jak nazywa sie fabryka pod paryżem, ktora produkuje ciągniki dla Chin. Co prawda fabryka zostala kupiona przez chinska spółkę, ale ciągniki są wyższej jakości niż te produkowane w Chinach.
@wersX: A mozesz mi wyjasnic, dlaczego transport z PL do CHN koleją jest tak drogi, ze się nie oplaca, a z CHN do PL już się opłaca? Czy to po prostu chodzi o przebitkę cen, ze marża Chinczyka jest dużo wyższa niż Polaka?
Chinskie pociagi zostaja pozniej w europie czy wracaja na pusto?


@erwit: To raczej nie jest tak, że jeden pociąg jedzie przez pół świata, bo przecina wiele różnych systemów kolejowych (inne przepisy, inny rozstaw torów, inne napięcie w sieci, czasem brak sieci trakcyjnej). Po drodze zmieniają mu lokomotywy, załogę, przeładowują kontenery na inne wagony.
@viktorPL: to na pewno, w Chinach wszystko jest dużo tańsze i im się nie opłaca + to że jest strasznie mało serwisów oferowanych w eksporcie czyli mało wracających pociągów

Zajmuje się głównie eksportem morskim i do Azji idą tylko towary u nich nie dostępne.
@erwit: Pociągi wracają, ale puste. Kontenery albo są sprzedawane w Europie, albo na statek z powrotem do Chin. Przez uruchomienie nowych linii kolejowych EU-Azja ( np Łódź-Chengdu bodajże kursujący 2 razy w tygodniu ) w końcu coś się ruszyło i zaczęto eksportować przede wszystkim towary rolne, bo Chiny nie są w stanie być samowystarczalne.
PS Skąd ten obrazek, masz linka do całości? Z chęcią poczytam.

@viktorPL: Prócz tego brak jednolitych
@erwit: Tabelka może być prawidłowa, otóż nie wszystkie pociągi które przyjeżdżają wracają, niektóre połączenia są tylko na one way, te pociągi które wracają do Chin rzadko wracają całkiem na pusto wbrew pozorom kolejowego exportu jest sporo, zwozimy nawet meble z Włoch, ładujemy w Łodzi do kontenera i strzała do Chin, normą jest transport alkoholu, do tego farby, kleje a nawet.....używane śmigłowce wojskowe i prywatne, kierunek chiński to standard już właściwie, fracht