Wpis z mikrobloga

Mirki, koło wakacji planuję kupić nowy samochód. Zastanawiam się nad Alfa Romeo 159 2.4 JTD 200km a BMW E60 530i/d
tam chyba 231km było.

Mam dylemat, ponieważ alfa mi się bardzo podoba no i kupiłbym ją taniej 20-25k a te bmw chyba 10k drożej (patrząc po aukcjach). Problem polega na tym, że ta alfa ma napęd na przód no (chyba żebym znalazł Q4) i to jest wielki muł (8.4s/100kmh vs bmw 6.9s/100kmh). Po cyferkach ta alfa ma osiągi jak coś lżejszego 150 konnego ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Może ktoś miał do czynienia z tymi samochodami i byłby wstanie rozjaśnić mi to i owo?

#motoryzacja #bmw #alfaromeo #alfaholicy
  • 24
@Violetowy No jeśli dla ciebie kryterium przyspieszenia czy napędu na tylną oś jest kluczowe to nic nie poradzimy. Nie mogę nic innego doradzić jak po prostu się nią przejechać i wtedy zdecydować.
No i można dodać że to już nowa generacja alf. Nie jest tak kapryśna jak starsze modele.
jak alfa to musisz doliczyć koszty ubezpieczenia na lawete( ͡º ͜ʖ͡º)


@Citaxin: No, bo stare BMW na pewno będzie #!$%@?ć jak prosto z salonu xDDD Znajomy kupił E60 mniej więcej w tym samym czasie, co ja 159 - do dzisiaj robił już remont skrzyni (podejrzewam, że sprzedał nerkę, żeby mieć na to hajs, bo pewnie z 4-8k zł poszło) i parę innych naprawdę grubych napraw. Moim
@Variv: Nie jest kluczowe, dlatego piszę tutaj. Miałem nadzieję, że ktoś wypowie się też na inne tematy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Violetowy Ja mogę powiedzieć, że Alfy się świetne prowadzą. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Najlepiej się przejechać. Bo przy samochodach to jednak często subiektywne odczucia wchodzą w grę.
@Funky666 zależy od kierowcy i użytkowania. Jak kolo na zimnym silniku petowal silnik i skrzynię do zamknięcia to nie dziwota, że ja zajechał. A jak ty dbasz o furę i robisz mniejsze przebiegi np., to już inna sprawa.
@Citaxin: Ale ja doskonale wiem, tylko mnie już #!$%@?ą te żarty o lawetach. Kiedyś mnie to nawet bawiło i miałem #!$%@? - dzięki nieświadomości innych jeżdżę przynajmniej względnie rzadko spotykanym autem, które na drodze nie zwraca na siebie zupełnie uwagi, a przy tym jest zajebiste w prowadzeniu, przytulne jak #!$%@? i (jeśli mówimy o 159) naprawdę pancerne. Ale kiedy w każdym wątku pod #alfaromeo widzę spam o lawetach, to mnie to
@Violetowy: moim zdaniem porównujesz dwa światy
Właściwie nic nie przemawia za alfą, może prócz wyglądu chociaż e60 w mpakiecie robi robotę.
e60 jest mega skomplikowanym autem, naszpikowanym elektroniką, systemami itd - jeśli kupisz zarzniętą sztukę to będziesz miał opinie o tym aucie jak @Funky666

Na pewno alfa będzie łatwiejsza w użytkowaniu, mniej kosztowny serwis itd - sama wymiana olejów i filtrów w e60 to około 600zł samych części.
w mojej opinii zakup e60 z dużym motorem wiązać się będzie z dużymi kosztami eksploatacyjnymi. Stosowanie zamienników i oszczędzanie na serwisach będzie rzutowało mocno na stan samochodu i odczucia z korzystania, będzie się wydawał autem badziewnym. A jak już będzie dofinansowany, dopieszczony to wtedy BMW to jest auto dużo lepsze od Alfy 159. Wg mnie racjonalny wybór to 159 bo kupisz ją za 30. i zostaw sobie 10 na zrobienie WSZYSTKIEGO co
@Piratez: Ja nie mam złej opinii o tym aucie - sam bym jeździł jak #!$%@?, bo jest wielkie, mocne i ładne w #!$%@? (o ile ktoś nie #!$%@?ł konfiguracji wnętrza, bo połączenie drewna i plastików w tym aucie to padaka absolutna).

Niemniej koszty mogą być OGROMNE W #!$%@?, dlatego raczej nigdy się nie odważę. W 159 1.9 w najgorszym wypadku klęknie silnik - pełny remont to maks 3-4k zł, realnie może
@Citaxin: No, bo stare BMW na pewno będzie #!$%@?ć jak prosto z salonu xDDD Znajomy kupił E60 mniej więcej w tym samym czasie, co ja 159 - do dzisiaj robił już remont skrzyni (podejrzewam, że sprzedał nerkę, żeby mieć na to hajs, bo pewnie z 4-8k zł poszło) i parę innych naprawdę grubych napraw. Moim największym problemem z Alfą było chyba jak dotąd dojście do ładu z panelem poziomowania świateł, co
@Violetowy: Samochody z przednim napędem mają nieco więcej do setki. E60 nie jeździłem, ale miałem okazje przejechać się alfą z tym silnikiem. Jeździ to nieźle i nie wydaje się przy przyspieszaniu mniej dynamiczne od A4 3.0tdi, którym jeżdżę na codzień. Jak nie planujesz codziennie pałować ze świateł, to będziesz zadowolony. W E60 jednak poza krótszym czasem do setki będzie jeszcze wyższa kultura pracy silnika. Ludzie co prawda chwalą ten silnik 2,4
@Violetowy: idź w benzynę jak oczekujesz fajnych osiągów i normalnej kultury pracy. 2.4JTD jest dobre, ale mułowate. 3.0 bawarka będzie lepszym wyborem no i większy komfort, bezpieczeństwo, osiągi. Chłopcy chwalą Alfę za prowadzenie, a zapominają, że ma być porównywana z BMW... A ono prowadzi się mistrzowsko i deklasuje rywala
w mojej opinii zakup e60 z dużym motorem wiązać się będzie z dużymi kosztami eksploatacyjnymi.

@denat666: koszty utrzymania 3.0 benzyny są podobne do kosztów utrzymannia 2.0-2.4 diesla... Liczyłem i doświadczyłem. Nie demonizujcie, ja w diesla już nigdy nie pójdę.
@Violetowy: Jeździłem takim w wersji zdaje się belgijskiej, czyli 211 KM. Poprawny samochód, wszystko jest na miejscu, nie za wolny i nie za szybki. Ja nie jestem fanem wielkich samochodów i dlatego wolę swoje A4 (B7), które dla niektórych jednak jest zbyt ciasne, ale odrobinę bardziej przestronne od Alfy. A4 z tym silnikiem waży ok 1750kg, więc A6 które objeżdżałem siłą rzeczy było cięższe, a do tego słabsze o 22KM, więc
@Violetowy zdajesz sobie sprawę z tego jakie przebiegi będzie mieć na karku 10-13 letni diesel, tym bardziej nie podstawowy, a 3litrowy? Nie mówię że to wada, ale sporo drobiazgów będzie już go trapić. Dla E60 3.0 nie liczył bym na mniej niż 40k km na rok. Mówię tu o większości aut dostępnych na sprzedaż w PL.