Wpis z mikrobloga

szukam info dla znajomego, bo się zastanawia, jest za granicą i może coś przytargać lekko rozbitego, ale mniejsza o to. Forum Puga przetrzepane. Spodobał mu się Peugeot 308, ale tam silniki benzynowe są totalnie #!$%@? [BMW to konstruowało...] i jedyny rozsądny to 1.6 HDI 109KM bez FAPa. Ja mu doradzam Bravo 1.6MJ-105KM bez DPFa euro4, albo cokolwiek innego, byle w LPG.

Jeździ ktoś tym tutaj? Jakie koszty utrzymania? Trwałe auto i silnik? Jakie spalanie?
#samochody #motoryzacja #peugeot #diesel #308 #peugeot308 #mechanikasamochodowa
  • 13
@Zielony34: 1.6 HDI to dobra konstrukcja, tania w eksploatacji. Do sprawdzenia na pewno turbina bo przewód olejowy do turbo w tym silniku miał albo i dalej ma sitko, które może się zapchać i nie dopływa tyle oleju co trzeba co powoduje zacieranie turbin.
przewód olejowy do turbo w tym silniku miał albo i dalej ma sitko, które może się zapchać i nie dopływa tyle oleju co trzeba co powoduje zacieranie turbin.


@vajroos: czytałem, że lepiej cały przewód wymienić co 50 tysięcy na nowy, tak profilaktycznie.

ogólnie spoko, tylko Diesel to okropny muł, szczególnie przy 1.6. Ogólnie auto w 90% na bardzo długie trasy.

Znalazłem jeszcze info, że wersja 90KM nie miała ani dwumasy, ani
@Zielony34: Te przypadki z zatkaniem kanału olejowego do turbo zdarzają się tylko jak ktoś wymienia olej z zaleceniami ASO.Jak w C5 z tym silnikiem próbowałem przeciągać do 15 tyś km to widać było że olej jest bardziej gęsty i brejowaty niż jak zmieniam co 10 tyś km.Nabite 160 albo 170 tyś km i jedyny problem z silnikiem to łańcuch rozrządu który hałasował.