Wpis z mikrobloga

Hej Mirki posiadający forda, i nie tylko.
Mam forda ( od 1,5 miesiąca ) i cieszy mi się morda. A tak poważnie, to od jakiegoś czasu moją głowę zaprząta myśl o rozrządzie. Silnik jaki mam to:
1.8 16v 125 km Duratec HE QQDB z 2007 roku, Ford C-max po FL. ( te silniki były dostępne również w innych modelach forda jak i volvo np. Volvo S40/V50 )
Samochód ma przejechane już przeszło 203 000 km, nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy z silnika, ale chciałbym, żeby przejechał kolejne 200 000 km, i dlatego zastanawiam się nad kompletną wymianą rozrządu ( pompy wody, paski wielorowkowe, i jeśli będzie taka potrzeba to napinacze i rolki również ).
Jak to jest z łańcuchem w tym silniku? Czy i kiedy wymienić? Macie doświadczenie z tą materią?
#pytaniedoeksperta #motoryzacja #mechanikasamochodowa #silnik #rozrzad #ford #fordfocus #cmax #smax #mondeo #galaxy #transit #duratec #volvo #s40 #v50
  • 31
@Berkel_88: 206kkm i też jeszcze nie ruszany. Sprawdziłbym przynajmniej jego stan ale to i tak się wiąże z kupą roboty(nawet nie wiem czy nie trzeba wyjąć silnika) więc odkładam licząc że nic się nie stanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@zerathul a jak skontrolować stan pasków? Czy jest na nich data produkcji? Czy mogę w jakiś sposób obracać rolkami na wyłączonym silniku lub biegu jałowym, aby odczytać data produkcji paska rozrządu?
@Berkel_88: nie jestem mechanikiem więc na 100% nie wiem ale wzrokowo widać pęknięcia/luzy no i jak pracuje możesz zobaczyć czy nie slizga się. Najlepiej podjechać do mechanika i on oceni
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Berkel_88: kurde no. Jedyne co mnie odpycha od tego silnika to te pierścienie które prędzej czy później się odzywają i konieczność regulacji zaworów z dość wysokimi kosztami.
Samochodem planuje latać dość długo więc pewnie 100k zrobię, a obecnie jest 200k. Nie widzi mi się remont silnika za 5 tysięcy zł za kilka lat.
@Unik4t mam tak samo jak Ty. Sam nie wiem dlaczego jeszcze nie mam problemów, takich co piszą na forach. Myślę ze kupilem z prawdziwym przebiegiem, a wcześniejszy właściciel dbał o regularne wymiany itp.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Berkel_88: właśnie mój egzemplarz jest dość drogi z uwagi na potwierdzoną historię. To mnie trochę uspokaja. Ale z drugiej strony cholera wie czy ktoś te zawory już regulował, więc czy trochę pojezdzi. A jak regulacja to 1000 na dzień dobry.

A V50 z 2.4 jak na lekarstwo.
@Unik4t chodziło mi o to,ze ja swoim tez chce jeździć z 100 kkm albo i dłużej.
Ciężko mi doradzic co kolwiek, nie znam się na mechanice samochodowej, wszystko opieram na forach a tam tez różnie ludzie piszą
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Berkel_88: zasięgnąłem jeszcze kilku opinii znajomych specjalistów i zrezygnowałem. Jak bym go miał to bym sobie radził, ale stwierdziłem że pluł bym sobie potem w brodę, jak bym w to wszedł ze świadomością ryzyka i się na to zgodził. Samochód jest super ale nie ten silnik.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Berkel_88: to i tak nie miał być Ford tylko Volvo V50.
Niczego nie przesadzam. Interesuje mnie wiek, cena, i całokształt do indywidualnej oceny. Auta nie muszę kupić na wczoraj więc mogę wybierać.
@Unik4t no tak wiem, ale znajdą się tacy co powiedzą ze to ford ( ͡º ͜ʖ͡º) ja na Twoim miejscu to bym brał. UwAżam ze te wszystkie histo͡ºe ͡. z piciem oleju maja silniki z 400 kkm przebiegiem realnym a cofnietym do 180 kkm
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Berkel_88: trochę mi też przeszkadza mechaniczną regulacją luzów zaworowych. Planowałem gaz więc interwał trzeba zmniejszyć z 60k do 40k co nie jest ani wygodne ani nie poprawia kosztów eksploatacji. A każda regulacja wiąże się ze zdejmowaniem rozrządu więc koszta to minimum 400-500 nie licząc ceny szklanek. Szukam czegoś innego.
Chyba już wolę mieć deficyt mocy w szwabskim 1.6 MPI albo 1.2 TSI.