@Armo11: Tak dal uściślenia, to zdjęcie nie jest w chwili przekraczania prędkości dźwięku, to jest zdjęcie na chwilę przed przekroczeniem prędkości dźwięku, towarzyszy temu właśnie widoczny charakterystyczny obłok Prandtla-Glauerta. Prawdopodobnie na chwilę przed przekroczeniem prędkości dźwięku, bo taki obłok tworzy się przy prędkości mniejszej niż prędkość dźwięku, pilot wcale nie musiał przekroczyć tej prędkości, ale z dużą dozą pewności można założyć, że to zrobił. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C5%82ok_Prandtla-Glauerta
@BionicA: A co mają kamienie szlachetne do przekraczania prędkości dźwięku?:) Dyski Macha to się tworzą przy naddźwiękowym przepływie spalin z silnika niezależnie od prędkości samolotu. A białą chmurkę już @flager wyjaśnił. Z tym, że warto dodać, liczba Macha przy której się tworzy jest mocno zależna od konstrukcji maszyny. https://en.wikipedia.org/wiki/Prandtl–Meyerexpansionfan A z angielska nie obłok P-G tylko zwykły vapor cone. U nas też powinno tak być, bo po co
A z angielska nie obłok P-G tylko zwykły vapor cone
@Mekki: Jak już przy tym jesteśmy, to właśnie wiki spowodowała u mnie pewien dysonans, ponieważ polska wiki z hasłem "obłok Prandtla-Glauerta", po kliknięciu w wersję English przenosi do "Prandtl-Glauert singularity" zamiast do "vapor cone".
@Armo11: Dlatego napisałem "Tak dal uściślenia". Dodatkowo wyjaśniłem, że aby osiągnąć taki rezultat jak na zdjęciu wcale nie trzeba przekraczać prędkości dźwięku, dokładnie z chwilą gdy samolot przekroczy prędkość Ma 1, obłok znika.
@Armo11: Równie dobrze samolot mógł dojść do 0,95 Ma, zdjąć gaz i nigdy nie przekroczyć bariery dźwięku. Co więcej, samoloty robią tak regularnie na praktycznie każdych pokazach lotniczych, gdzie można się na obłok P-G popatrzeć, ale nikt nie musi wstawiać nowych szyb w samochodzie ( ͡°͜ʖ͡°). Co byłoby pewne, gdyby doszedł choćby do 1,01 Ma
#militaria #militaryboners #lotnictwo #samoloty #wojsko
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Prawdopodobnie na chwilę przed przekroczeniem prędkości dźwięku, bo taki obłok tworzy się przy prędkości mniejszej niż prędkość dźwięku, pilot wcale nie musiał przekroczyć tej prędkości, ale z dużą dozą pewności można założyć, że to zrobił.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C5%82ok_Prandtla-Glauerta
https://en.wikipedia.org/wiki/Prandtl–Meyerexpansionfan
A z angielska nie obłok P-G tylko zwykły vapor cone. U nas też powinno tak być, bo po co
@Mekki: Jak już przy tym jesteśmy, to właśnie wiki spowodowała u mnie pewien dysonans, ponieważ polska wiki z hasłem "obłok Prandtla-Glauerta", po kliknięciu w wersję English przenosi do "Prandtl-Glauert singularity" zamiast do "vapor cone".