Wpis z mikrobloga

@nutka-instrumentalnews pytanie czy chcesz wymieniać go czy chcesz rzędówke czy punktowy ogólnie jeśli masz mało hektarów to Poznaniak daje radę ale w sumie u nas wszystkie sprzedane już albo stoją w garażu bo bardziej się opłaca wynająć sąsiada który ma Amazona rzędowy podczepiany pod kultywator i daje to super efekty a jest szeroki więc taniej wychodzi (ale to moja subiektywna opinia nie jestem rolnikiem) a i nowe z tego co wiem możesz
@nutka-instrumentalnews a i miałem jeszcze mówisz że skoro wymieniasz to może lepiej pomyśleć i pobliczać czy punkowego nie będzie lepiej ale to zależy co siejesz bo z tego co wiem ludzie wynajmują sporo właśnie punktowych do kukurydzy czy buraków i wtedy jest opcja na usługi robienia
@TheOldMan: @leopold12: @lolek32: @leopold12: @lolek32: @lolek32: @FELIX90: ok, ale chodzi o to czy to ma sens ekonomiczny bo moze wiele to nie zmieni..

https://www.agrofakt.pl/redlice-siewne-wschody-roslin/

podobno te nowoczesne mają ze rozliny lepiej kiełkują..

ciągniki niestety nie ciekawe c360 i c380 na tył naped, hektary tez małe raczej po 5-6 ha srednio około 30 ha, gliny, tradycyjna uprawa orkowa

rzecz w tym czy sie opłaca inwestowac te
@nutka-instrumentalnews: z takim parkiem maszyn bedzie problem z siwnikiem na redlicach talerzowych nawet zwykłym nie mowa juz o pneumatycznym czy z jakimkolwiek wysiewem nawozu. Skup sie na remoncie poznaniaka lub kup jakiś amazone z serii d z epoki na skrzyni olejowej i bedziesz zadowolona. Zachodnie konwencjonalne siewniki z tych lat są znacznie bardziej precyzyjne od poznaniaka.

Agregat uprawowy naturalnie da sie ale budowa zestawu uprawowo siewnego moze byc problematyczna.
amazone z serii d


@TheOldMan: ok ale czym ten amazone różni się w redlicach na glebach gliniastych od poznaniaka? nie da sie np. jakos przeniesc, zmodyfikowac tych redlic? :-(