Wpis z mikrobloga

@Mateusz471 co do automatycznej skrzyni to w Polsce mamy takie prawo że możesz zrobić prawo jazdy na samochodzie z automatem ale potem nie wolno ci jeździć samochodem który ma manualną skrzynie.
@piotrow: Faktem jest że po serpentynach fajnie się jeździ manualem, ale 99% populacji ma to w dupie i dla nich jest lepszy automat.
Pomijam tu fakt że wszelkiego rodzaju skrzynie biegów to i tak tylko proteza bo mam nadzieję że wkrótce nie będą potrzebne dzięki popularności samochodów elektrycznych
@Mateusz471: w przypadku klasycznych skrzyni ze sprzęgłem hydrokinetycznym z samej konstrukcji sprzęgła (przenoszenie momentu obrotowego między wałami za pośrednictwem cieczy) masz znacznie mniejszą sprawność niż w przypadku skrzyni opartej o tradycyjne sprzęgło cierne. W dodatku stojąc w korku hydrokinetyczna działa na ciągłym poślizgu co przekłada się na większe spalanie względem rozsprzeglonego manuala. Co nie zmienia faktu ze nie jestem przeciwnikiem - w jednym z aut tez mam automat i sobie chwalę
@Mateusz471: Mnie rozwala jeszcze co innego: że masz hehe automat to ciekawe jak w górach będziesz jeździć xD Autentycznie raz coś takiego usłyszałem :D

Automat hamuje w całym zakresie obrotów wszystkimi biegami, dodatkowo są tryby w których nie wskoczy ci np wyżej niż 2-3-4 bieg albo wręcz przełączasz na typowo górski gdzie obroty są trzymane w górnym zakresie itp.

Wg mnie w PL wokół automatu jest tyle samo mitów co wokół
Saeglopur - @Mateusz471: Mnie rozwala jeszcze co innego: że masz hehe automat to ciek...

źródło: comment_FHqKIwGZ28Ya11P0bofTLMFNB9w5TyDb.jpg

Pobierz
@Mateusz471 ja osobiście wolę manual:
1. Nie nudzi mi się podczas jazdy
2. W najgorszym przypadku skrzynie biegów/sprzęgło #!$%@? i tyle.
3. Nigdy nie jeździłem automatem bo nie miałem okazji i wydaje mi się że jest to po prostu nudne nawet jeżeli jest wygodniejsze(podkreślam wydaje mi się, jak się automatem przejadę to wtedy po prostu zmienię opinię)
@Mateusz471: Jeździłem w automacie w starszym Subaru Leone i przez chwilę w nowszej Hondzie Accord. Ta pierwsza była spoko, ta druga irytowała mnie wyraźnym lagiem w przyspieszeniu. Wciskałem gaz i dopiero po chwili skrzynia redukowała biegi.
Na co dzień wolę manual, w szczególności, że jak już jeżdżę to w trasie lub tak po prostu. Lubię redukować kiedy chcę i bawić się pokonywaniem zakrętów i przy okazji nie nudzi mi się podczas
@Saeglopur: całe życie wahlujesz - , przyzwyczajenie. Oslo 1.4 w golfie, z automatem to ok, w korku się fajnie jeździ, b możesz być upośledzony i nie palić sprzęgła co drim ruszaniem xd ( tu przyczyna walki gimbowojwnikow xD - #!$%@? od ojca po pierwszym smrodzie tak działa) po prostu starych aut mało było z abg, no większość to top silniki :). Wyjątkiem jest Mercedes Benz z lat 80-90 tutaj dużo ludzie
@grucha_88 Dokładnie, korki czy po prostu jazda w mieście to najlepsze środowisko dla automatycznej skrzyni. I faktycznie jakoś ci od manuali nie wspominają nic o przypalaniu sprzęgła, dwumasach itp ( ͡º ͜ʖ͡º)

@Kalordir Koszty wymiany oleju przykładowo dla Volvo V40 to 600-780zl raz na 90 tys km. Np w niektórych BMW robi się to raz na 150 tys km. Janusze w dieslach więcej w międzyczasie wydają na
A ja zawsze wybiorę manual. Automat nie daje takiej przyjemności z jazdy. Dobrze skrojony manual to dla mnie połowa miodu płynącego prowadzenia.
I żeby nie było. Jeżdżę dużo. Jeżdżę w korkach. Stać mnie... i nadal mam automaty w dupie.
O ile w samochodzie do pracy byłbym w stanie automat zaakceptować, to w codziennym odbiera mi radość z prowadzenia. O dziwo jedynie w hybrydach Toyoty to nie ma miejsca, bo tam dobrze się