Wpis z mikrobloga

@Grzegosh21 ale zdecydowanie pomogą na zimnej jezdni. Letnie opony stają się twarde i nawet na suchej ale zimnej jezdni nie będą tak dobre jak zimowe. Zrób 40000 km rocznie w kazych warunkach przez pięć lat to docenisz zimowki. Dzisiaj jest sucho na jezdni Ale jest zimna, a letnie opony po mroźnej nocy są twardsze ni zimowe.
@ziobro2 przy jeździe miejskiej może nagrzeje się powierzchnia opony. Jednak reszta nadal pozostaje twardą. Letnie są skonstruowane tak by dac najlepsza przyczepność od 5stC. Poniżej jest bardzo źle.
@Piratez film filmem, ale byłem na szkoleniach z bezpiecznej jazdy, sam też takie prowadziłem. Wiele razy jeździłem po lodzie, matach poslizgowych i zamarzniętych jeziorach. Jazdy były na oponach letnich, zimowych, nowych i używanych. Na suchym zimnym asfalcie przy niskiej temperaturze zimowka ma lepsza przyczepność, ale na lodzie nie ma znaczenia na czym jedziesz. Zimowa opona oprócz rodzaju mieszanki różni się od letniej bardziej ponacinanym bieżnikiem aby lepiej wgryzac się w błoto posniegowe,
@Grzegosh21 wiem na czym to polega. Te właśnie nacięcia oprócz wgryzania się w śnieg powodują że opona zimowa lepiej też zachowuje się na lodzie. Dałem filmik który to potwierdza. Nie rozumiem czemu to negujesz.
@Piratez neguje w kontekście dzisiejszej trasy zamkowej. Jestem przekonany że większość samochodów uczestniczących w zdarzeniu miały zimowe opony. Sytuacja byłaby analogiczna na letnich. Neguje też w kontekście podnoszenia larum na kierujących, którzy mają letnie opony. Powtarzam, na lód nie ma opony. Jakby była guma która by się na lodzie dobrze trzymała to i w butach by ją stosowano.
@Piratez: Zimy nie ma ale każdy rozgarnięty kierowca wie, że na mostach nad wodą podczas niskich temperatur woda zamarza na jezdni i robi się wtedy szklanka, tylko nasi drogowcy zdaje się tego nie wiedzą.