Wpis z mikrobloga

Eeeh to Allegro i klienci mnie wykończą. Sprzedaje na Allegro m.in. grzejniki aluminiowe. Grzejniki zawsze są starannie opakowane + mają dodatkowy styropian na rogach paczek, taśmę UWAGA OSTROŻNIE, bo wiem jak kurierzy traktują przesyłki.

Przynajmniej raz w tygodniu jest akcja, że towar dojechał do klienta rozwalony. Odebrała madka bez zastrzeżeń. Po rozpakowaniu okazuje się, że grzejnik połamany w środku na rogach.

Zawsze wymieniam klientowi taki grzejnik jak tylko prześle mi protokół szkody i zdjęcia. Chce po prostu mieć jakąś podkładkę.

W tym wypadku klient rozpoczął dyskusję na Allegro. Napisałem do niego jak wyżej, to do rozmowy #!$%@?ło się Allegro z tekstem:

Kupujący nie ma obowiązku sprawdzenia przesyłki przy kurierze, nie ma także obowiązku spisania protokołu szkody. Takie niedozwolone wymagania znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK:

https://uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolonych2.php

Sprzedającego wzywam do pilnego rozwiązania problemu w porozumieniu z Kupującym.


Kuwa już nie wiem co robić. Prawo po stronie klienta, ale co jak takim klientom grzejnik wypadnie z rąk i się rozbiję. Wtedy też prawo po jego stronie? To jest bezprawie (,)

#allegro #ecommerce #handel
  • 29
@Szczescia_Sczypta: zrzuta kilka złotych i robimy nowy serwis ogłoszeniowo aukcyjny ( ͡° ͜ʖ ͡°).
A tak na serio niestety akceptujemy warunki monopolisty więc często bedą takie debilizmy. Sam się kilka razy tu wyżaliłem, że poczynania allegro są dalekie od logiki i zdecydowanie działają nie pro kliencko a pro dochodowo ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Szczescia_Sczypta: a zapytam z ciekawości.
No dobra to jak nie ma obowiązku sprawdzania przesyłki a okaże się, że przesyłka walnięta to przecież wiele razy się czytało o tym, że sklep się wypinał na takiego klienta - nie sprawdził, nie sporządził protokołu, zostaje z uszkodzonym towarem i niech się sam martwi ?
Nawet nie wiedziałem, że to niedozwolone praktyki.