@TauCeti bo nie osiągają zawrotnych prędkości na długich trasach, żeby się to opłacało. Do tego wpływ warunków zewnętrznych jest znikomy, bo ciągle tunel bez jakichś wiatrów czy innych podmuchów
@creative1222: To akurat głupi argument. Nos i ogon mogłyby się chować po prostu w tunelu.
@Polankowicz: ale to akurat prawidłowy argument. Metro buduje się pod konkretną przestrzeń pasażerską. Każdy skos powoduje, że tej przestrzeni jest mniej przy założonej długości składu. I tak, większość przetargów definiuje sztywno maksymalną długość zarówno wagonu jak i składu.
Ponieważ metra osiągają stosunkowo niskie prędkości, zaawansowana aerodynamika jest do niczego nie potrzebna. Moce składu potrafią być
#kolej #metro
Japońskie, szybkie metro ma opływowy kształt.
@creative1222: To akurat głupi argument. Nos i ogon mogłyby się chować po prostu w tunelu.
@Polankowicz: ale to akurat prawidłowy argument. Metro buduje się pod konkretną przestrzeń pasażerską. Każdy skos powoduje, że tej przestrzeni jest mniej przy założonej długości składu. I tak, większość przetargów definiuje sztywno maksymalną długość zarówno wagonu jak i składu.
Ponieważ metra osiągają stosunkowo niskie prędkości, zaawansowana aerodynamika jest do niczego nie potrzebna. Moce składu potrafią być