Wpis z mikrobloga

@GokuMK: Baterie nie dadzą rady tyle prądu dostarczyć, przegrzeją się i zfajczą. Spójrz sobie na tego nowego Nissana Leafa. Niby ma 150 KM, do setki 8 s, a jednak Vmax tylko 144 km/h. Gdzie spalinowy kompakt o tej mocy spokojnie wyciąga 200 km/h.
@Kusar: tez zaczalem o tym myslec jak pisalem, wiec i tesla pewnie moze 400kmh na prostej osiagnac, osiaga - osiaga i dosc, spojlery nie potrzebne, opony sie zmieni, a i tak jezdzenie ponad 130 za 5 lat to bedzie przestepstwo... wiec zostaje 100kmh w 1s....
@Kusar: Nie znamy jeszcze w ogóle konstrukcji nowego Roadstera.
Przy tym co Elon mówił, zrozumiałem, że 250mph było już osiągnięte, a prędkości maksymalnej jeszcze nie zna (czy nie może podać).
Co wiemy? Że ma 3 silniki. Skrzynia? Nie wiemy.
Może 1 albo 2 silniki z tych 3 mają zupełnie inne przełożenie?
Przy założeniu koła o średnicy 55cm (opona) daje to długość drogi przy 1 obrocie 1,72m.
Przy prędkości 400km/h daje to
@mac_jg: Może i masz rację, jednak skoro w aucie z silnikiem spalinowym paliwa wystarcza na kilka minut jazdy z prędkością 400km/h to na ile wystarczy akumulatorów? No i ciekawe jak to się w zakrętach będzie zachowywało.
@Kusar: Jednym z większych problemów samochodów elektrycznych obecnie jest chłodzenie. O ile przy normalnej jeździe może to nie być problemem, o tyle przy torowej jeździe eliminuje elektryki. Dlaczego żadna z Tesli jeszcze nie wykręciła żadnego porządnego czasu na Nordschleife? Bo już po kilku minutach jazdy moc spada do 1/4 mocy maksymalnej.
@mx_adam: Bo Tesla to 5 czy 7 osobowy sedan. Na tory są samochody sportowe jak Roadster 2 czy" "NIO’s EP9 EV beats every production car ever with a Nurburgring lap record of 6:45:90 "EV from a company with no racing heritage, and indeed not even any automaking heritage, can manage to beat cars from companies with a century of racing experience around what is perhaps the toughest track in the world"
anon-anon - @mx_adam: Bo Tesla to 5 czy 7 osobowy sedan. Na tory są samochody sportow...
Jednym z większych problemów samochodów elektrycznych obecnie jest chłodzenie.


@mx_adam: Jeden rabin powie tak, drugi nie. Jeśli się robi elektryka na takie wyczynowe trasy to mu się daje odpowiednie chłodzenie od razu. Vide wspomniany przed chwilą Koenigsegg Regera.
Tesla to auto osobowe z zacięciem sportowym. Przy normalnym korzystaniu nie ma opcji, by się przegrzewało.