Wpis z mikrobloga

Mirki ogarniające mechanikę samochodową.
Mam taki problem: Samochód kupiony w lutym z komisu. Citroen C4 1.6hdi 11r padł mnie wtrysk, regeneracja nic nie dała, elektronika zawiodła 2 razy po regeneracji, teraz kupiłem nowy wtrysk przyszedł uszkodzony więc wymieniony na gwarancji.
Mechanik zamontował i teraz krzaczy się wtrysk nr 3 nowy jest w garze nr 2.
Wtryski wszystkie jak narazie w granicach 1.0 a ten trzeci podaje 0.7.

Wtryski Siemens.

Jak mam walczyć z firmą co regenerowała stary wtrysk 400zł nie chodzi piechotą.
Czy handlarz mógł wiedzieć o tym że wtryski są nie sprawne?

Bez samochodu już 2 miesiąc prawie ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 13
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: Bo nie mam już siły co do tego samochodu.

Wtrysk mnie padł jak jechałem obwodnicą, włączyło się wypalanie FAP i od razu komunikat usterka silnika plus brak mocy i klekotanie silnika.

Padł wtrysk na 1 garze, wyjęty wysłany do diagnozy, przyczyna awarii uszkodzona elektryka, nie zamyka wtrysku tylko leje. Po regeneracji z warsztatu nie zrobiłem nawet 1km to samo. Wtrysk wysłany na gwarancje. Po powrocie zrobiłem na tym wtrysku może 100km i to samo plus komunikat o zapchanym FAP bo nie mógł się wypalić i był zalewany
  • Odpowiedz
@Krige: niestety wtryski Siemensa są tragiczne w serwisowaniu i faktycznie nie ma do nich dobrej jakości cewek. Możesz ratować się używkami. Jednak korekty od -1.0 do +1.0 są akceptowalne (chyba, że instrukcja serwisowa wskazuje inne widełki). Jeżeli błędu nie ma to jeździj po uprzedniej kasacji autoadaptacji (koniecznie jak lał wtrysk). Do firmy regenerującej jak najbardziej możesz zwrócić źle zrobiony wtrysk
  • Odpowiedz
@Krige sąsiad ma C4 1.6 chyba 2007 klekota (ja też klekota 1.6 ale mazde 2005) i był nim już 2 razy w Chorwacji z dwójką małych dzieci i ciężarną żoną... Musiałeś mieć pecha lub zalać trefne paliwo (tańsze ?) . Na pociechę powiem że znam opisany przez Ciebie scenariusz aż za dobrze, bo w rodzinie jest Seat Ibiza 1.6 TDI 2011 i właśnie w nim na dzień kobiet w 2016 padł
  • Odpowiedz
@snwptest: paliwo cały czas na tej samej stacji Orlenu, a jak inna to też Orlen.

Ja kończe swoją przygode z klekotami miałem 1.9di volvo i wszystko śmigało nawet oleju nie brał. Mimo 350k przebiegu. Zresztą mam teraz za blisko do pracy i diesel nie opłaca mnie się.

@ScaRRyMaN: Zobaczymy co powie jutro mechanik jak wrócą wtryski ze sprawdzenia, on jest dokładny i musi być wszystko dokładnie.

Nie wiem
  • Odpowiedz
@snwptest: w nowszych są badziewne wtryski, tj w 2.0 136KM

@Krige: czym on odczytuje te korekty? Korekty to albo dorzucanie dawki albo jej obcinanie. Poza tym na wartość korekty wpływ ma też odczyt z mapsensora czy przepływki
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: Odczytuje je LEXIA, mówił mnie że niby korekta ma być jak najbliżej 1
Teraz jak on wyciągnął wszystkie wtryski to i tak zakodować będzie musiał je na nowo w komputerze.
  • Odpowiedz
@Krige: zasugeruj mu, by sprawdził żądaną masę powietrza a odczytaną z przepływki oraz wartości ciśnień z mapsensora, schemat taki sam: oczekiwane a odczytane
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: Raczej na podstawie przepływu powietrza i ciśnienia doładowania skorygowałoby wszystkie wtryskiwacze. A różnice pomiędzy wtryskiwaczami są korygowane na podstawie zmian prędkości wału po każdym zapłonie aby silnik równo pracował pomimo różnych wydajności wtrysków. W vagach tak jest przynajmniej.
  • Odpowiedz
@biskup2k: bardziej chodzi mi o to, jak nielogicznie lexia potrafi pokazywać wartości. Bardziej nawet jest skłonny powiedzieć, że pokazuje ona przybliżone wartości dawki paliwa a nie korekty
  • Odpowiedz