Wpis z mikrobloga

Ten materiał to czyste złoto.

Wywiad podczas jazdy z Andreasem Bovensiepen (syn Burkarda Bovensiepenna założyciela marki) na temat nowej Alpiny B7, ale także ogólnie nt. historii marki. Dużo ciekawych pytań i jeszcze ciekawszych odpowiedzi, a wszystko w czasie jazdy najnowszą Alpiną B7 Biturbo (4.4 V8, 608KM., 800Nm) na bazie BMW serii 7 G12.

Kto poznaje kolor krawata? ( ͡º ͜ʖ͡º)

#bmw #bmwboners #motoryzacja #alpina #ciekawostkimotoryzacyjne #samochody
AjWaj-_- - Ten materiał to czyste złoto.

Wywiad podczas jazdy z Andreasem Bovensie...
  • 8
@AjWaj-_-: Dziwi mnie system zmiany biegow. Kierownica niby wyglada, jakby byla przystosowana do instalacji lopatek, ale zamiast nich, sa tam takie male wypukle przyciski, ktorych uzywa kierowca.

Przyjrzyjcie sie na nagraniu.
@AjWaj-_-: Oglądałem w ostatnich tygodniach, rewelacja bo on jest byłym kierowcą wyścigowym, synem założyciela a nie przypadkowym CEO więc #!$%@? tą Bumą w opór aż Joe oczami przewraca :D
@mysliszonichazmasz: O tych przyciskach też jest sporo w rozmowie. Wynika to w pewnym stopniu z historii, chęci bycia unikalnym + w praktyce podczas ostrego szarżowania ponoć są znacznie praktyczniejsze niż łopatki.
w praktyce podczas ostrego szarżowania ponoć są znacznie praktyczniejsze niż łopatki


@Saeglopur: Jesli powierzchnia aktywna jest wieksza niz przycisk, to mozliwe. Gdybym mial trafiac w ten przycisk kiedy walcze z kierownica, to niezbyt mi sie to widzie. Poza tym, nie wierze, ze za dodatkowa oplata, Alpina nie oferuje lopatek.
@mysliszonichazmasz: To działa jak ściśnięcie kierownicy a nie szukanie jakiegoś małego przycisku ukrytego pod gumą więc bez obaw, wiedzą co robią ( ͡° ͜ʖ ͡°) Do tego stopnia z resztą że teraz BMW z nimi współpracuje nad testami i opracowywaniem różnych technologii. Dlatego nie można teraz odbierać fur na miejscu i zwiedzać przy okazji. Jest i o tym sporo w tym wywiadzie :)
@mysliszonichazmasz: Akurat w tej najnowszej B7 jest opcja tradycyjnych łopatek za dodatkową opłatą. Jednak sama idea przycisków nawiązuje do Switch-Tronic'a montowanego w Alpinie już od 1993r., wówczas występował z przyciskami z przodu kierownicy. W wywiadzie pojawia się ten temat, Alpina zastosowała to jeszcze zanim pojawiły się łopatki w F1.

Tutaj E34 1995r.
AjWaj-_- - @mysliszonichazmasz: Akurat w tej najnowszej B7 jest opcja tradycyjnych ło...

źródło: comment_Ffx0mqz5AxrwyCYAtFKpaw0ODBReNuHD.jpg

Pobierz