Wpis z mikrobloga

Październikowy roadmap od Studia 397 do rFactor 2
https://www.studio-397.com/2017/10/roadmap-update-october-2017/

TL:DR:
Podsumowanie tego co udało się zrealizować w ostatnim roku i zapowiedź kolejnych prac.
Panowie ze studia 397 nie rozczulają się nad tym co przygotowało poprzednie studio (ISI), rozbierają całego rF2 na czynniki pierwsze i po kolei poprawiają wszystko po swojemu.

Przyczyny przejścia na DX11:
Firma postanowił wdrożyć dx11 po to by obsłużyć technologię #virtualreality i móc rozpocząć pracę nad niedoskonałą grafiką rF2. Do wyboru były dwie drogi: kupić gotowy silnik i olać dotychczasowy kontent, lub rozwijać aktualny silnik graficzny, z zachowaniem kompatybilności wstecznej dla starszego contentu na dx9.
Panowie postanowili nie ułatwia sobie życia i na bazie dotychczasowego napisali nowy silnik pod dx11. Z wiadomych względów wymaga to masy prac nad optymalizacją i przygotowaniem nowych nakładek (widgetów) pomocnych podczas rywalizacji online.
W fazie testów jest już nowe menu IU, trwają prace nad nowym launcherem, HUDem, systemem statystyk (który można będzie wykorzystać na stronach www - jak podczas #wfg, a docelowo odczytać z poziomu gry).

Firmowy (płatny) content
Studio 397 przygotowało pierwszą płatną paczkę do rF2 - GT3 Power Pack (której recenzje znajdziecie m.in. na wykopie) pakiet 5 licencjonowanych aut: McLaren 650S GT3, Bentley Continental GT3, Callaway Corvette C7 GT3-R, Mercedes AMG GT3 i Radical RXC Turbo GT3. (Przed końcem roku pojawi się poprawka optymalizująca ilość fps dla osób ze słabszymi PCtami).
Trwają również prace nad nowym torem, który ma się pojawić przed świętami.
Panowie ze studia wyciągają także rękę do domorosłych grup moderskich oferując (odpłatne) udostępnienie własnych narzędzi do budowania wysokiej jakości contentu. Fajna opcja dla osób na poważnie myślących nad zarobkowym wykorzystaniem swoich umiejętności w modowaniu.

Deszcz i HUD
Do końca roku ma się pojawić zoptymalizowany system wyświetlania deszczu, prezentowany na ostatnich targach SimracingExpo oraz całkiem nowy HUD (jak pisaliśmy powyżej). Prace nad powyższymi systemami trochę się przeciągają - panowie chcą zoptymalizować co się da uwzględniając uwagi i sugestie otrzymane od społeczności.

Fizyka
Wiele osób uważa dynamiczny model opony zaimplementowany w rF2 za jeden z najlepszych w obecnych simach. Studio 397 postanowiło przyjrzeć się temu co przygotowało ISI i znalazło kilka obszarów do poprawy.
Generalnie wszystko opiera się na korelacji otrzymanych danych statystycznych z testów opon i odwzorowania tego w grze przy użyciu odpowiednich modeli, wygładzeń i uproszczeń. Po głębszej analizie panowie stwierdzili, że przyjęte wcześniej przez ISI "niegroźne uproszczenia" jednak rzutują na model jazdy i otrzymane dane statystyczne wymagają poprawki. Studio 397 poprosiło o ten sam zestaw danych od innego producenta opon dodatkowo przy różnych warunkach i obciążeniu, wszystko po to aby jeszcze bardziej zoptymalizować dotychczasowy mode l opony i uczynić go jeszcze bardziej dynamicznym.
Nad tym wszystkim czuwa nadworny fizyk i guru od opon Michael Borda.

W kolejce
- Corvetta C7.R GTE - gotowy model, trwają prace nad dźwiękiem i fizyką. Panowie szukają też innych opcji w GTE i pokrewnych klasach.
- Nadal nie wdrożono implementacji Motec, głównie dlatego, że w tej chwili zajmowaliśmy się innymi sprawami.
- Trwają prace nad rozwojem toru Zandvoort i optymalizacją Radicala - powinny zostac ukończone w przyszłym roku.
- Trwają już prace nad niektórymi samochodami Tatuus,
- Trwają prace nad udoskonaleniem zaimplementowanego w grze spottera z uwagą na alternatywny zewnętrzny program "Crew Chief" który z powodzeniem zastępuje każdego dotychczasowego spottera w grze.

#gry #rfactor2 #irgworld #simracing
Pobierz IRG-WORLD - Październikowy roadmap od Studia 397 do rFactor 2
https://www.studio-397...
źródło: comment_6Idzk2EM4vterUcAfByITcU5a5jEMOO5.jpg
  • 3