Wpis z mikrobloga

@Winters_III do 8gen to jak juz 225/45R17. A jakie opony to juz kwestia Twojego budzetu i ile km robisz w zime. Dodatkowo czy tereny gorzyste i wiochy czy czesciej miasto i dlugie trasy.

Na tereny gorzyste i kopny snieg to Nokian WRD4 a na trasy Nokian WRA4 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Winters_III: mam 17" na lato i 16" na zimę (ale to głównie dlatego że auto kupiłem na kołach 16"), więc padło na 205/55/R16 Toyo Snowprox s943 i sprawują się względnie dobrze, ale gorzej od letnich (225/45/R17 Goodyear Eagle F1 Assymetric 3) jeśli chodzi o przyczepność na suchym ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jedynie polecam coś z wyższymi indeksami prędkości, auto pewniej się wtedy prowadzi, te Snowproxy wybrałem z
@Winters_III: nie wiem czy ten rozmiar jest w ogóle homologowany do tego Civica, na bank jest 205/55/16 i 225/45/17 ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie mam serwisówki pod ręką, ale przy drzwiach kierowcy powinna być naklejka z rozmiarami. W najgorszym wypadku będzie Ci trochę prędkość przekłamywać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Winters_III: takie jak zaleca producent, wyboru wielkiego nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°) 225/45/R17 to bardzo popularne opony, więc do wyboru, od koloru, ale konkretnej zimówki z tego rozmiaru polecić nie mogę. Inny wymiar poza przekłamaniem prędkości może mieć też nie mały wpływ na geometrię auta ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Winters_III wg mnie przesadzasz ze na 225/45R17 bedzie strach jezdzic... Czasem rece mi opadaja co mirki wymyslaja z tymi oponami.
Wlasnie wieksze ryzyko bedzie przy 205/50R17 bo profil nizszy i sie lekki naciag zrobi. Wiec wieksze ryzyko rozwalenia opony na dziurze lub jej spadniecia z felgi przy obciazeniach bocznych.
Zakladaj 225/45R17 jak masz na tabliczce i nie kombinuj.
Tym bardziej ze 205/50R17 sa nietypowym rozmiarem i gorzej z dostepnoscia i cena.
Zakladaj 225/45R17 jak masz na tabliczce i nie kombinuj.


@lordhellboy: W sumie może i masz racje, zakładać takie jak producent każe i tyle aczkolwiek http://www.opony.com.pl/artykul/jakie-opony-na-zime-waskie-czy-szerokie/?id=1070 tutaj ADAC pisze, ze szersze mniej bezpieczne

"Prawda o szerokich oponach zimowych wyszła na jaw, gdy ADAC testowało opony 225/45 R 17 V o prędkości do 240 km/h. Przez tak sporą szerokość opon, jazda po drodze pełnej błota pośniegowego lub wody, w ogóle nie była bezpieczna.
@Winters_III nie napisali przy jakiej predkosci opona lapie aquaplaning. Jak przy 240 km/h chcieli przez bloto posniegowe przejechac to nie ma zmiluj ze zlapala aquaplaning. Kazda opona zlapie, chyba ze to deszczowa od F1.
Za odprowadzanie wody odpowiadaja rowki w biezniku. Im wieksze tym lepiej wode odprowadzaja, dlatego tez wieksze rowki stoauje sie w szerszych oponach.

A zakladanie wezszych opon na zime ma na celu zwiekszenia nacisku powierzchniowego zeby naviecia lamelowate w