Wpis z mikrobloga

Mirki!
Mam problem z silnikiem w Volvo C30 2.0 diesel. Silnik ma niesprawne wtryskiwacze i prawdopodobnie uszkodzony tłok. Objawy to brak mocy i bardzo duże spalanie. Czy ktoś z Was miał podobnie i za ile to naprawił? Mi majster wycenił na 6,5-7 tys. PLN
#volvo, #motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@malygavroche: komplet wtryskiwaczy w autoryzowanym salonie volvo kosztował mnie 2100zł brutto. Jeśli faktycznie tłok jest uszkodzony to chyba lepiej szukać innego silnika. Zazwyczaj silniki są oferowane bez osprzętu więc i tak wtryski będzie trzeba kupić....
  • Odpowiedz
  • 0
@V_50: czuję, że tego auta nie będzie opłacać się naprawiać. Jadę jeszcze do innego majstra na diagnostykę i zobaczę, co on powie. Generalnie auto przyjechane ma 160 tys. i takie niespodzianki...
  • Odpowiedz
  • 0
@malygavroche dziurę w tłoku mogło wypalić od lejących mocno wtrysków, tylko jeśli nie masz dpfa to ewidentnie by kopcił na wolnych obrotach na biało a przy nawet lekkim przygazowaniu na czarno. Podczas wyprzedzania byłaby czarna chmura dymu. Nie wiem z którego rocznika jest auto ale nawet jak z początku to chyba jeszcze naprawa jest opłacalna. Co do 160tys km to trochę nie wierzę w to xD
  • Odpowiedz
  • 0
@V_50: kopcił, tak jak mówisz. Majster najpierw myślał, że dpf zawalony, tak też było, wyjął dpfa i go wypalił w piecu. Teraz nie kopci, ale okazało się, że wtryski złe i cylinder. Pytałem się go, czy jego zdaniem jest kręcony, mówił, że raczej nie. 2008 r. R-design.
  • Odpowiedz
  • 0
@malygavroche nie wiem co to za mechanik ale ja bym szukał kogoś polecanego z forum Volvo kto ma interfejs dice z Vida żeby zrobić porządną diagnostykę. Wtryski można sprawdzić testem przelewowym, wpisz w google i powiedz mechanikowi żeby zrobił. Jeśli przelewy będą złe to wtedy wtryski na stół co obsłuży piezoelektryczne wtryski -do sprawdzenia, ok 200-300zł i wtedy masz pewność czy są do wymiany. Co do DPF to dziwi mnie jego
  • Odpowiedz
@malygavroche: zrób przelewy na wtryskach i będziesz wiedział na czym stoisz , i nie daj się nabrać na regenerację :) tylko wymień na nowe , tłok może być przypalony jak któryś wtrysk lał za mocno
  • Odpowiedz
  • 0
@sailor_73 , @V_50 : majster zmieniony, nowe wtryski to dla mnie zbyt duży wydatek. Obecne były sprawdzania na stole probierczym i nie są do końca sprawne, dają za małą dawkę. W piątek jadę do majstra od Volvo
  • Odpowiedz
@malygavroche: normalne przy zużytych wtryskach , moje też dawały za mało a jeden lał jak z kranu , wymieniłem na nowe komplet bo jak wymieniasz pojedynczo to robisz sobie większe kuku,
po wymianie spalanie podskoczyło
  • Odpowiedz