Mam stanowisko na którym nie mogę podejrzeć dokumentów oraz dodać ich jako załącznik do wiadomości E-Mail (przy pomocy Mozilli Thunderbird). Mam 4 komputery - na 3 działa, na 1 nie działa. Problem dotyczy właśnie jego. Używam programu Comarch do zarządzania sprzedażą itd.
Dokładnie chodzi o Comarch ERP XL 2017.1 - wybieram:
Zamówienie i z górnej tabeli Wydruk --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta --> podgląd na ekran wyskakuje ten błąd. To samo wyskakuje jak klikam:
Wysłanie wydruku pocztą --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta Treść błędu:
Crystal Reports: błąd wykonania funkcji CcCreateInstance(CrystalApp). #1106: Brak serwera COM dla tej klasy (CO_E_CLASSSTRING): CrystalRuntime.Application.11 Screen błędu: Tutaj
Specyfikacja: •Dokładnie taki zestaw komputerowy (nie sądzę, że winny temu problemowi jest komputer - Złożyłem 4 takie same komputery, i tylko na tym występuje ten błąd) • Comarch w wersji 2017.1 • Zainstalowany .NET Framework 4.0 • Wszystkie sterowniki aktualne • SAP Crystal REports zainstalowany w wersji 64-bit • Komputer jest podłączony do domeny • PDF Creator w wersji 1.7.1
Co robiłem aby rozwiązać problem: • Reinstalowałem Comarcha 2017.1 • Instalowałem .NET Frameworka w wersji 4.0 • Instalowałem SAP Crystal REports w wersji 64-bit • Uruchamiałem rejestr.bat • Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora • Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora przez konsolę • Zmieniłem nazwę "PDF Creator" na "Adobe PDFWriter" (rozwiązał problem nieaktywnej ikony wysyłania wiadomości na jednym komputerze) • Sprawdziłem rejestr, czy domyślnym programem pocztowym jest Mozilla Thunderbird (jest) • Sprawdziłem czy w rejestrze jest wzmianka o PDF Creator (jest) • Przeczesałem wszystkie strony internetowe z tym problemem (wszystkie rozwiązania jakie tam są wypróbowałem)
Nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Jestem naprawdę zdesperowany. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dwóch informatyków (siedzących w Comarchu) próbowało to rozwiązać i nic nie wskórali.
Jaki system? Windows 10 64-bit. Mam instalkę .NET Framework w wersji 2.0, ale muszę ją jakoś inaczej odpalać, bo nic się nie dzieje po kliknięciu. Zaraz sprawdzę zgodność.
@Marcinox: Tak, dokładnie o system mi chodziło. Spróbuj programy odpalić w trybie zgodności (Prawy P. Myszy -> właściwości -> zakładka zgodność -> zaznacz opcję uruchom w trybie zgodności z programem Windows 7), a .Neta odinstaluj i zainstaluj starszą wersję.
@Marcinox: Otwórz notatnik i wklej to - https://pastebin.com/WRQG8rwB Zapisz jako obojętnie_co.reg i uruchom - doda wpis do rejestru lub poprawi błędny
Dziękuję za chęć pomocy. niestety nie pomogło. Wpisałem do notatnika, zapisałem, uruchomiłem. Wyskoczył komunikat o poprawnym wprowadzeniu danych do rejestru. ale nadal wyskakuje ten sam błąd. Restart komputera też nie pomógł.
Za chwilę spróbuję skopiować cały folder Comarcha z drugiego komputera na którym działał. Może to pomoże?
Jednak jestem otwarty na propozycje, bo mi kończą się pomysły. :)
Wybaczcie, że wołam, ale może kogoś to zainteresuje. No i może ktoś jeszcze ma ten problem.
Ogółem spróbowałem wszystkiego i doszłem (doszedłem?) do wniosku, że winne są dyski twarde. Mam 6 komputerów w pracy - 4 działają bez problemu, 2 mają ten błąd. Próbowałem nawet zgrać obraz dysku z komputera, który nie ma tego błędu - nadaremno. Ogółem Comarch jest mocno zabugowany, ale ten błąd to jest
Przepraszam że odgrzewam kotleta ale czy uruchamiałeś z prawami administratora plik Rejestr.bet który znajduje się w głównym katalogu zainstalowanego CDNa ?
a dwa instalacja CDNa należy przeprowadzić z wiersza poleceń z prawami administratora - zalecenia serwisanta Comarcha
Przyjacielu. Wybacz, że nie pisałem, ale nie użyłeś wzmianki tak jak ja to robię. Kilka dni temu napisałem do asysty Comarch i wczoraj otrzymałem taką odpowiedź:
System próbował utworzyć obiekt CrystalRuntime.Application.11
jednak z powodu braku zarejestrowania w systemie taj klasy operacja nie była możliwa.
W takie sytuacji należy wykonać reinstalację silnika wydruków Crystal Raport:
Wykonamy to następująco:
1. z dodaj usuń programy odinstalowujemy komponent Crystal Report
@Marcinox: Na jednym z komputerów ... a dokładniej na moim laptopie i wydaje mi się grubo że może być problem z Windowsem połączony z kolejnością instalacji.
Rozwiązaniem na innych komputerach z Windowsem 10 ale wersjami 1706 jest opcja odinstalowania CDNa wraz z jego dodatkami (Crystal itp.) i zainstalowania ponownie następnie uruchomienie pliku Rejestr.bat z katalogu gdzie został zainstalowany CDN. Oczywiście wszystkie zadania wykonujemy na koncie administratora z wiersza poleceń z uprawnieniami
Zrobiłem tak jak napisali. Nie miałem wcześniej zainstalowane Crystal Reports (nowa instalacja windowsa), więc zrobiłem tak:
1. Zainstalowałem Comarcha 2. Zainstalowałem PDF Creator 3. Wszedłem w PDF Creator - wyłączyłem go (kliknąłem na taką ikonkę z drukarką i zielonym "v") 4. Wyszedłem z PDF Creator (Sam się aktywuje - nic nie trzeba
Mam stanowisko na którym nie mogę podejrzeć dokumentów oraz dodać ich jako załącznik do wiadomości E-Mail (przy pomocy Mozilli Thunderbird). Mam 4 komputery - na 3 działa, na 1 nie działa. Problem dotyczy właśnie jego. Używam programu Comarch do zarządzania sprzedażą itd.
Dokładnie chodzi o Comarch ERP XL 2017.1 - wybieram:
Zamówienie i z górnej tabeli Wydruk --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta --> podgląd na ekran
wyskakuje ten błąd. To samo wyskakuje jak klikam:
Wysłanie wydruku pocztą --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta
Treść błędu:
Crystal Reports: błąd wykonania funkcji CcCreateInstance(CrystalApp).
#1106: Brak serwera COM dla tej klasy (CO_E_CLASSSTRING): CrystalRuntime.Application.11
Screen błędu:
Tutaj
Specyfikacja:
• Dokładnie taki zestaw komputerowy
(nie sądzę, że winny temu problemowi jest komputer - Złożyłem 4 takie same komputery, i tylko na tym występuje ten błąd)
• Comarch w wersji 2017.1
• Zainstalowany .NET Framework 4.0
• Wszystkie sterowniki aktualne
• SAP Crystal REports zainstalowany w wersji 64-bit
• Komputer jest podłączony do domeny
• PDF Creator w wersji 1.7.1
Co robiłem aby rozwiązać problem:
• Reinstalowałem Comarcha 2017.1
• Instalowałem .NET Frameworka w wersji 4.0
• Instalowałem SAP Crystal REports w wersji 64-bit
• Uruchamiałem rejestr.bat
• Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora
• Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora przez konsolę
• Zmieniłem nazwę "PDF Creator" na "Adobe PDFWriter" (rozwiązał problem nieaktywnej ikony wysyłania wiadomości na jednym komputerze)
• Sprawdziłem rejestr, czy domyślnym programem pocztowym jest Mozilla Thunderbird (jest)
• Sprawdziłem czy w rejestrze jest wzmianka o PDF Creator (jest)
• Przeczesałem wszystkie strony internetowe z tym problemem (wszystkie rozwiązania jakie tam są wypróbowałem)
Nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Jestem naprawdę zdesperowany. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dwóch informatyków (siedzących w Comarchu) próbowało to rozwiązać i nic nie wskórali.
Dla znalazcy rozwiązania wyślę prezent.
#comarch #pomocy #komputery #pdfcreator #problem #pytanie
Jaki system? Windows 10 64-bit.
Mam instalkę .NET Framework w wersji 2.0, ale muszę ją jakoś inaczej odpalać, bo nic się nie dzieje po kliknięciu. Zaraz sprawdzę zgodność.
Sprawdzę i dam znać.
Nic to nie dało. Próbowałem zgodność, usuwanie i dezaktywację Frameworka - nic z tego.
Zapisz jako obojętnie_co.reg i uruchom - doda wpis do rejestru lub poprawi błędny
Daj znać czy poszło.
Dziękuję za chęć pomocy. niestety nie pomogło. Wpisałem do notatnika, zapisałem, uruchomiłem. Wyskoczył komunikat o poprawnym wprowadzeniu danych do rejestru. ale nadal wyskakuje ten sam błąd. Restart komputera też nie pomógł.
Za chwilę spróbuję skopiować cały folder Comarcha z drugiego komputera na którym działał. Może to pomoże?
Jednak jestem otwarty na propozycje, bo mi kończą się pomysły. :)
@kaczoki:
Reinstal nie pomógł. Robiłem kilka razy z różnymi wersjami -
Niestety, skopiowanie folderu nic nie dało.
Wybaczcie, że wołam, ale może kogoś to zainteresuje. No i może ktoś jeszcze ma ten problem.
Ogółem spróbowałem wszystkiego i doszłem (doszedłem?) do wniosku, że winne są dyski twarde. Mam 6 komputerów w pracy - 4 działają bez problemu, 2 mają ten błąd. Próbowałem nawet zgrać obraz dysku z komputera, który nie ma tego błędu - nadaremno. Ogółem Comarch jest mocno zabugowany, ale ten błąd to jest
a dwa instalacja CDNa należy przeprowadzić z wiersza poleceń z prawami administratora - zalecenia serwisanta Comarcha
Przyjacielu. Wybacz, że nie pisałem, ale nie użyłeś wzmianki tak jak ja to robię. Kilka dni temu napisałem do asysty Comarch i wczoraj otrzymałem taką odpowiedź:
Napisałem do partnera i nie jestem pewien co zamierza zrobić.
Jeśli podeśle nam ten plik to go udostępnię.
Masz ten sam problem? ;)
Rozwiązaniem na innych komputerach z Windowsem 10 ale wersjami 1706 jest opcja odinstalowania CDNa wraz z jego dodatkami (Crystal itp.) i zainstalowania ponownie następnie uruchomienie pliku Rejestr.bat z katalogu gdzie został zainstalowany CDN. Oczywiście wszystkie zadania wykonujemy na koncie administratora z wiersza poleceń z uprawnieniami
Czekam na odpowiedź. Napiszę jak będę coś więcej wiedział. ;)
Uzyskałem odpowiedź od partnera. Pobrał plik ze strony Comarcha i dał Nam go.
Link do pobrania pliku:
Tutaj
Zrobiłem tak jak napisali. Nie miałem wcześniej zainstalowane Crystal Reports (nowa instalacja windowsa), więc zrobiłem tak:
1. Zainstalowałem Comarcha
2. Zainstalowałem PDF Creator
3. Wszedłem w PDF Creator - wyłączyłem go (kliknąłem na taką ikonkę z drukarką i zielonym "v")
4. Wyszedłem z PDF Creator (Sam się aktywuje - nic nie trzeba
Piękne dzięki za pomoc. Temat można zamknąć ;)