Wpis z mikrobloga

Przyjaciele, bardzo potrzebuję pomocy.

Mam stanowisko na którym nie mogę podejrzeć dokumentów oraz dodać ich jako załącznik do wiadomości E-Mail (przy pomocy Mozilli Thunderbird). Mam 4 komputery - na 3 działa, na 1 nie działa. Problem dotyczy właśnie jego. Używam programu Comarch do zarządzania sprzedażą itd.

Dokładnie chodzi o Comarch ERP XL 2017.1 - wybieram:

Zamówienie i z górnej tabeli Wydruk --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta --> podgląd na ekran
wyskakuje ten błąd. To samo wyskakuje jak klikam:

Wysłanie wydruku pocztą --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta
Treść błędu:

Crystal Reports: błąd wykonania funkcji CcCreateInstance(CrystalApp).
#1106: Brak serwera COM dla tej klasy (CO_E_CLASSSTRING): CrystalRuntime.Application.11
Screen błędu:
Tutaj

Specyfikacja:
Dokładnie taki zestaw komputerowy
(nie sądzę, że winny temu problemowi jest komputer - Złożyłem 4 takie same komputery, i tylko na tym występuje ten błąd)
Comarch w wersji 2017.1
Zainstalowany .NET Framework 4.0
Wszystkie sterowniki aktualne
SAP Crystal REports zainstalowany w wersji 64-bit
Komputer jest podłączony do domeny
PDF Creator w wersji 1.7.1

Co robiłem aby rozwiązać problem:
Reinstalowałem Comarcha 2017.1
Instalowałem .NET Frameworka w wersji 4.0
Instalowałem SAP Crystal REports w wersji 64-bit
Uruchamiałem rejestr.bat
Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora
Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora przez konsolę
Zmieniłem nazwę "PDF Creator" na "Adobe PDFWriter" (rozwiązał problem nieaktywnej ikony wysyłania wiadomości na jednym komputerze)
Sprawdziłem rejestr, czy domyślnym programem pocztowym jest Mozilla Thunderbird (jest)
Sprawdziłem czy w rejestrze jest wzmianka o PDF Creator (jest)
Przeczesałem wszystkie strony internetowe z tym problemem (wszystkie rozwiązania jakie tam są wypróbowałem)

Nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Jestem naprawdę zdesperowany. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dwóch informatyków (siedzących w Comarchu) próbowało to rozwiązać i nic nie wskórali.

Dla znalazcy rozwiązania wyślę prezent.

#comarch #pomocy #komputery #pdfcreator #problem #pytanie
  • 25
  • Odpowiedz
@kaczoki:

Jaki system? Windows 10 64-bit.
Mam instalkę .NET Framework w wersji 2.0, ale muszę ją jakoś inaczej odpalać, bo nic się nie dzieje po kliknięciu. Zaraz sprawdzę zgodność.
  • Odpowiedz
@Marcinox: Tak, dokładnie o system mi chodziło. Spróbuj programy odpalić w trybie zgodności (Prawy P. Myszy -> właściwości -> zakładka zgodność -> zaznacz opcję uruchom w trybie zgodności z programem Windows 7), a .Neta odinstaluj i zainstaluj starszą wersję.
  • Odpowiedz
@czynmydobro:

Dziękuję za chęć pomocy. niestety nie pomogło. Wpisałem do notatnika, zapisałem, uruchomiłem. Wyskoczył komunikat o poprawnym wprowadzeniu danych do rejestru. ale nadal wyskakuje ten sam błąd. Restart komputera też nie pomógł.

Za chwilę spróbuję skopiować cały folder Comarcha z drugiego komputera na którym działał. Może to
  • Odpowiedz
@kaczoki: @czynmydobro:

Wybaczcie, że wołam, ale może kogoś to zainteresuje. No i może ktoś jeszcze ma ten problem.

Ogółem spróbowałem wszystkiego i doszłem (doszedłem?) do wniosku, że winne są dyski twarde. Mam 6 komputerów w pracy - 4 działają bez problemu, 2 mają ten błąd. Próbowałem nawet zgrać obraz dysku z komputera, który nie ma tego błędu - nadaremno. Ogółem Comarch jest mocno zabugowany, ale ten błąd to
  • Odpowiedz
Przepraszam że odgrzewam kotleta ale czy uruchamiałeś z prawami administratora plik Rejestr.bet który znajduje się w głównym katalogu zainstalowanego CDNa ?

a dwa instalacja CDNa należy przeprowadzić z wiersza poleceń z prawami administratora - zalecenia serwisanta Comarcha
  • Odpowiedz
@gartur:

Przyjacielu. Wybacz, że nie pisałem, ale nie użyłeś wzmianki tak jak ja to robię. Kilka dni temu napisałem do asysty Comarch i wczoraj otrzymałem taką odpowiedź:

System próbował utworzyć obiekt CrystalRuntime.Application.11

jednak z powodu braku zarejestrowania w systemie taj klasy operacja nie
  • Odpowiedz
@Marcinox: Na jednym z komputerów ... a dokładniej na moim laptopie i wydaje mi się grubo że może być problem z Windowsem połączony z kolejnością instalacji.

Rozwiązaniem na innych komputerach z Windowsem 10 ale wersjami 1706 jest opcja odinstalowania CDNa wraz z jego dodatkami (Crystal itp.) i zainstalowania ponownie następnie uruchomienie pliku Rejestr.bat z katalogu gdzie został zainstalowany CDN. Oczywiście wszystkie zadania wykonujemy na koncie administratora z wiersza poleceń z uprawnieniami administratora.

A i jeszcze w ścieżce systemowej PATH trzeba usunąć wpis o jeżeli taki się
  • Odpowiedz