Mam stanowisko na którym nie mogę podejrzeć dokumentów oraz dodać ich jako załącznik do wiadomości E-Mail (przy pomocy Mozilli Thunderbird). Mam 4 komputery - na 3 działa, na 1 nie działa. Problem dotyczy właśnie jego. Używam programu Comarch do zarządzania sprzedażą itd.
Dokładnie chodzi o Comarch ERP XL 2017.1 - wybieram:
Zamówienie i z górnej tabeli Wydruk --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta --> podgląd na ekran wyskakuje ten błąd. To samo wyskakuje jak klikam:
Wysłanie wydruku pocztą --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta Treść błędu:
Crystal Reports: błąd wykonania funkcji CcCreateInstance(CrystalApp). #1106: Brak serwera COM dla tej klasy (CO_E_CLASSSTRING): CrystalRuntime.Application.11 Screen błędu: Tutaj
Specyfikacja: •Dokładnie taki zestaw komputerowy (nie sądzę, że winny temu problemowi jest komputer - Złożyłem 4 takie same komputery, i tylko na tym występuje ten błąd) • Comarch w wersji 2017.1 • Zainstalowany .NET Framework 4.0 • Wszystkie sterowniki aktualne • SAP Crystal REports zainstalowany w wersji 64-bit • Komputer jest podłączony do domeny • PDF Creator w wersji 1.7.1
Co robiłem aby rozwiązać problem: • Reinstalowałem Comarcha 2017.1 • Instalowałem .NET Frameworka w wersji 4.0 • Instalowałem SAP Crystal REports w wersji 64-bit • Uruchamiałem rejestr.bat • Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora • Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora przez konsolę • Zmieniłem nazwę "PDF Creator" na "Adobe PDFWriter" (rozwiązał problem nieaktywnej ikony wysyłania wiadomości na jednym komputerze) • Sprawdziłem rejestr, czy domyślnym programem pocztowym jest Mozilla Thunderbird (jest) • Sprawdziłem czy w rejestrze jest wzmianka o PDF Creator (jest) • Przeczesałem wszystkie strony internetowe z tym problemem (wszystkie rozwiązania jakie tam są wypróbowałem)
Nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Jestem naprawdę zdesperowany. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dwóch informatyków (siedzących w Comarchu) próbowało to rozwiązać i nic nie wskórali.
@Marcinox: @gartur: Takie info XL 2017.1 gdy nie wybierzemy instalacji Pełnej to nie instaluje silnika CR i paru innych rzeczy nie robi. Dlatego 2017.1 trzeba instalować jako pełne.
Mam stanowisko na którym nie mogę podejrzeć dokumentów oraz dodać ich jako załącznik do wiadomości E-Mail (przy pomocy Mozilli Thunderbird). Mam 4 komputery - na 3 działa, na 1 nie działa. Problem dotyczy właśnie jego. Używam programu Comarch do zarządzania sprzedażą itd.
Dokładnie chodzi o Comarch ERP XL 2017.1 - wybieram:
Zamówienie i z górnej tabeli Wydruk --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta --> podgląd na ekran
wyskakuje ten błąd. To samo wyskakuje jak klikam:
Wysłanie wydruku pocztą --> Oferta sprzedaży ze zdjęciami --> oferta
Treść błędu:
Crystal Reports: błąd wykonania funkcji CcCreateInstance(CrystalApp).
#1106: Brak serwera COM dla tej klasy (CO_E_CLASSSTRING): CrystalRuntime.Application.11
Screen błędu:
Tutaj
Specyfikacja:
• Dokładnie taki zestaw komputerowy
(nie sądzę, że winny temu problemowi jest komputer - Złożyłem 4 takie same komputery, i tylko na tym występuje ten błąd)
• Comarch w wersji 2017.1
• Zainstalowany .NET Framework 4.0
• Wszystkie sterowniki aktualne
• SAP Crystal REports zainstalowany w wersji 64-bit
• Komputer jest podłączony do domeny
• PDF Creator w wersji 1.7.1
Co robiłem aby rozwiązać problem:
• Reinstalowałem Comarcha 2017.1
• Instalowałem .NET Frameworka w wersji 4.0
• Instalowałem SAP Crystal REports w wersji 64-bit
• Uruchamiałem rejestr.bat
• Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora
• Uruchamiałem rejestr.bat z uprawnieniami administratora przez konsolę
• Zmieniłem nazwę "PDF Creator" na "Adobe PDFWriter" (rozwiązał problem nieaktywnej ikony wysyłania wiadomości na jednym komputerze)
• Sprawdziłem rejestr, czy domyślnym programem pocztowym jest Mozilla Thunderbird (jest)
• Sprawdziłem czy w rejestrze jest wzmianka o PDF Creator (jest)
• Przeczesałem wszystkie strony internetowe z tym problemem (wszystkie rozwiązania jakie tam są wypróbowałem)
Nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Jestem naprawdę zdesperowany. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dwóch informatyków (siedzących w Comarchu) próbowało to rozwiązać i nic nie wskórali.
Dla znalazcy rozwiązania wyślę prezent.
#comarch #pomocy #komputery #pdfcreator #problem #pytanie
Wow, nie spodziewałem się takiej informacji po 3 miesiącach. :)
Lepiej nie będę pytał co Cię skłoniło do czytania tego postu. Dzięki za informacje. :)
Dobrze wiedzieć, że ten wpis komuś pomógł. :)