Wpis z mikrobloga

Mirki, chciałbym zrobić coś w kierunku #programowanie #informatyka.

Jaki Cel?
Obecnie pracuję jako automatyk, programista PLC, studia kończyłem z elektrotechniki. Niestety dużo tu spraw sieciowych, jakieś bazy danych, struktury, zarządzanie, uprawnienia, a trochę z tego zielony jestem, więc musiałbym się z tego podciągnąć na pewno.
Chciałbym uczyć się czegoś przydatnego w zawodzie, ale zrobić też coś w kierunku własnych zainteresowań i mini-projektów z #elektronika - #arduino, #raspberrypi, #mikrokontrolery .
Dodatkowo chcę się po prostu nauczyć programować, bo jest to na mojej liście rzeczy których jeszcze nie zrobiłem w życiu.

Do tego, może docelowo kiedyś podejmę pracę jako informatyk i będę zarabiać słynne #programista15k, kto wie?

Podejrzewam, że to co opisałem zawiera pewnie z kilka języków programowania + całkiem sporą wiedzę odnośnie zagadnień pobocznych, baz danych, sieci.

Pytanie, od czego zacząć? O czym czytać? O czym się dowiedzieć? Jakie kolejne kroki sobie należy stawiać?
  • 19
@firetech: Nie wiem, ale samemu mnie zainteresował ten temat, bo ja jestem, że tak powiem jarosz z programowania, "goły" elektrotechnik, a w mojej pracy zaczyna mi się nudzić i jakoś nie widzę się za x-lat jako elektromonter utrzymania ruchu więc sam bym coś może zaczął robić ze swoim życiem, że tak powiem ( ͡º ͜ʖ͡º)

Na pewno C/C++ każdemu dobrze zrobi kto chce programować, do projektów
@Dezynwoltura: Właśnie ja siebie w swojej pracy też nie widzę za 10 lat. Za dużo wyjazdów, teraz kiedy nie ma rodziny, to jeszcze jest oki, ale w przyszłości.... Ciężko na tym rodzinę zbudować. Chciałem się zacząć dokształcać i za jakiś czas zmienić branżę, może właśnie na informatykę, a obecnie to ja również jestem "goły" z programowania. Niestety...
nikt nic poważnego w tym nie robi...

ale w przemyśle tego nie używają,