Wpis z mikrobloga

A taką miałem k*a ochotę na grę**

Ech, reguła "no #preorder " wiecznie żywa. Zamówiłem przedpremierowo pudełkową wersję #observer na #steam bo myślę sobie "A wesprę polskich twórców gier (Bloober Team). Ich Layers of Fear był świetny wiec pewnie warto.". No i w sumie wydawało mi się, że było warto ale tylko do pewnego czasu bo po jakichś 3h gry wystąpił bug i zniknął mi interfejs w grze.

Myślę sobie, no dobra, zrestartuję, może wróci. Nope, nic z tego. No to wbijam na forum społeczności gry (LINK) a tam więcej osób z tym samym błędem a oprócz tego notorycznie poruszane są dużo poważniejsze problemy (np. spadanie w nieskończoność przez podłogę). Mnóstwo ludzi tam pisze, długi wątek i dużo bugów.

No dobra, gra kilka dni po premierze - zdarza się. Zalecane postępowanie według wydawcy - otwórzcie ticket. No to myślę sobie, ok rozsądne podejście, będzie im łatwiej rozwiązywać problemy a mi śledzić postęp rozwiązania.

Jaka była odpowiedź na mój ticket?

"Znany problem, naprawimy w patchu ale niestety w grze jest tylko jeden slot na save więc będziesz musiał zacząć grę od początku."

Ech, no trudno, przeboleję te 3h. Pytam więc kiedy będzie ten patch, na co dowiaduję się, że nie mają jeszcze ustalonej daty jego wydania ale, żeby śledzić ich strony społecznościowe to się dowiem jak tylko wyjdzie.

I wiecie co? Gra była wydana 15.08, dziś jest 16.09 czyli miesiąc minął od premiery a ze strony twórcy gier cisza (jeżeli chodzi o patch). Nie wygląda to zbyt dobrze...

Jakie z tego wnioski? Jak ktoś planował kupić #observer to poczekajcie na potencjalny patch, może kiedyś wyjdzie. Nie kupujcie wcześniej. Jak ktoś zna kogoś z Bloober Team albo Aspyr Media to możecie im powiedzieć, że podejście mają fatalne i niech się wezmą w garść bo szkoda marnować taki potencjał.
  • 7
@michal0110: Pierwsze 3h były bardzo ciekawe, nie wiem jak dalej się rozwija. Największym zawodem dla mnie jest Arkadiusz Jakubik, który kompletnie jest niespasowany z postacią do której głos podkłada.
@leon0xxx: Wolałbym żeby opóźnili premierę, niż wydawali betę jako final. Layers of Fear nie miało takich problemów w dniu premiery bo przeszło przez Early Access i tam ludzie wyłapali praktycznie wszystkie bugi, ale Early Access między innymi od tego jest.
@Raffael: To nie jest wielkie studio, nie stać ich na to by kisić grę miesiącami na poprawki i widzę tutaj ewidentnie że były naciski bo pinionszki się wyczerpały...
Swoją drogą aktor prawdopodobnie nawet nie widział postaci którą odgrywa, to mega częste przy nagrywaniu głosów..
To nie jest wielkie studio, nie stać ich na to by kisić grę miesiącami na poprawki i widzę tutaj ewidentnie że były naciski bo pinionszki się wyczerpały...


@leon0xxx: Jasne, w dzisiejszych czasach to norma w świecie gier niestety, ale mogliby chociaż komunikować się ze społecznością i pokazać, że cokolwiek jest robione, żeby naprawić tonę problemów które wyszły na światło dzienne. Samo stwierdzenie "kiedyś zrobimy" to trochę za mało.